  • Data: 2015-06-02 01:20:34
    Temat: Re: starzenie GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 01 Jun 2015 22:05:45 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Samo odebranie efemerydy to ok. pół minuty. Ale od razu coś może się nie
    > udać - kwarce nieco pojechały ze starości, tabelka poprawek (vs
    > temperatury) nieaktualna, trzeba skalibrować wszystko od początku.
    >
    > Miejmy nadzieję że poprawki dla kwarcu są w EEPROMie albo innym flashu,
    > nie w RAMie z niedziałającą baterią.
    >
    > Parę sekund to może trwać, jeśli mamy aktualne efemerydy, i tylko trzeba
    > czasy ustalić.

    Mialem na mysli zlapanie sygnalu od satelity. Poprawek dla kwarcu
    chyba nie ma co pamietac - ja bym odstroil sie o kilkaset ppm, wtedy
    co ms powinien sie korelator przestawic o ulamek bita, w pare sekund
    powinien trafic we wlasciwa faze i zaczac odbierac. A wtedy mozna
    efemerydy czytac z odebranego sygnalu.

    > Ale pewnie nie transmitują cały czas. Natomiast np. BTSy - owszem,
    > i z większą mocą.
    > Także np. DVB-T - setki kW.

    No, ale wczesniej byla telewizja.

    > Ale pewnie transmisja zsynchronizowana z odbiorem GPS :-)

    Odbiornik powinien stale odbierac.
    > Albo przynajmniej jakieś kasowanie echa, nie wiem co takie np. moduły
    > dokładnie robią.

    Ha - podlacze kiedys sluchawki BT, to bedzie w miare stala transmisja,
    z obcego zrodla - zobaczymy, ale IMO - poradzi sobie ..

    > Ale to są dodatki, dodatkowe modulacje zresztą były "od zawsze" (tyle że
    > typowy odbiornik ich nie rozumiał).

    Hm, wydaje mi sie, ze cos dodali.

    > Kiedyś też zmieniali konfigurację satelitów i nic specjalnego się nie
    > działo (oprócz np. tego, że przez godzinę mogło nie być wystarczającego
    > układu satelitów nad głową).
    > Odbiornik nie interesuje się slotami na orbicie, on ma efemerydy
    > odbieranych satelitów i tyle go interesuje. Każdy satelita mógłby mieć
    > własną orbitę.
    > Slotów kodowych (PRN) jest tyle ile było - 32 (+SBS).

    > Ale to się nazywa właśnie almanach. Wystarczy zaktualizować.

    Ale jesli przechowywany w pamieci ulotnej, to po zimnym starcie moze
    zaladowac jakis wzorcowy z ROM - dawno nieaktualny.
    Z drugiej strony - po kilkudniowym wylaczeniu nadal dlugo startuje, a
    przeciez bateria sie nie rozladowala, a almanach duzo nie zmienil ...

    J.