  • Data: 2015-06-15 20:05:53
    Temat: Re: starzenie GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >No ale do "złapania" to jednak potrzebne są korelatory.

    Chodzi mi o to, ze kilka sztuk moze szybko "przeskanowac" co slychac z
    nieba. A potem sie zajac odbiorem najlepszych.
    Czy tez w miare zlapania sygnalu zaczynamy sledzic kolejne satelity, a
    reszta korelatorow skanuje dalej.

    >No dobrze, ja także wyciągnąłem starszy odbiornik - Garmin Vista
    >z ~ 2001 roku. Po włożeniu akumulatorów i włączeniu myślał że jest
    >rok
    >2010 (możliwe że go wtedy ostatnio włączałem, trudno stwierdzić).
    >Dałem zimny start, rok zmienił się na 2016 :-) i zaczął szukać
    >satelitów. Po 13 minutach na balkonie (z mocno ograniczonym widokiem
    >nieba) ustalił pozycję.

    13 minut to spodziewam sie w miare normalny czas na tym balkonie ...
    Moze Garmin robi lepsze ? :-)

    >Jeśli odbiornik już złapie fiksa, to nie widzę problemu.

    Jak nie bedzie sledzil sygnalu na biezaco, to po chwili mu sie
    rozjedzie, i znow trzeba sie na nowo synchronizowac.
    A zauwaz, ze nie wystarczy ramki odebrac - jedna od drugiej sie nie
    roznia, dopiero co 20ms jest odwrocenie fazy.
    Co prawda w miare precyzyjny kwarc nie powinien zgubic calej ms po
    krotkiej przerwie.

    >No fakt, wiadomo które - od 1 do 32.
    >Pozostałe informacje zmieniają się całkowicie.

    Szczegolowe. Bo tak aby wiedziec, ktore satelity mamy w polkuli nad
    glowa i ktore probowac odbierac w pierwszej kolejnosci - to imo latami
    jest aktualne.
    A efemerydy satelity do odebrania z jej sygnalu w 30-60s ..

    >W moim przypadku kiedyś było (znacznie) wolniej. Dodatkowe satelity
    >chyba (bardzo) pomogły.

    Akceptowales czekanie 13 minut na namierzenie pozycji po wlaczeniu
    Visty ? :-)
    Fakt, ze ja chyba akceptowalem - potem sie nie wylaczalo i bylo
    dobrze.
    Ale to turystyczny - w samochodzie navi lapala imo z reguly szybciej
    :-)

    J.