  • Data: 2015-06-05 15:32:59
    Temat: Re: starzenie GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mialem na mysli zlapanie sygnalu od satelity. Poprawek dla kwarcu
    > chyba nie ma co pamietac

    No ale odbiorniki pamiętają (tabliczkę - temperatura vs ppm).

    > - ja bym odstroil sie o kilkaset ppm, wtedy
    > co ms powinien sie korelator przestawic o ulamek bita, w pare sekund
    > powinien trafic we wlasciwa faze i zaczac odbierac. A wtedy mozna
    > efemerydy czytac z odebranego sygnalu.

    W praktyce jakoś to dłużej kiedyś było. Mało korelatorów pewnie.
    Ale generalnie tak to jakoś działa.

    > Odbiornik powinien stale odbierac.

    Nie wiem na ile mu się to uda, gdy tą samą anteną będzie nadawał BT.
    Teoretycznie da się to oczywiście załatwić, odpowiednimi filtrami. Tak
    sobie myślę, że w takim module jest to jednak także inaczej zrobione.

    > Ale jesli przechowywany w pamieci ulotnej, to po zimnym starcie moze
    > zaladowac jakis wzorcowy z ROM - dawno nieaktualny.

    Po zimnym starcie, typowo nie ma żadnego almanachu. Bo i jaki miałby
    być? Taki np. roczny? Średnie rozwiązanie.

    > Z drugiej strony - po kilkudniowym wylaczeniu nadal dlugo startuje, a
    > przeciez bateria sie nie rozladowala, a almanach duzo nie zmienil ...

    Typowo po kilku dniach almanach jest wciąż doskonały, ale trzeba
    odczytać na nowo efemerydy. Sygnały z satelitów powinien jednak
    odbierać prawie natychmiast (tyle że bez fiksa).
    --
    Krzysztof Hałasa