    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: smród nos wykręca
    Date: Tue, 5 Mar 2019 11:59:51 +0100

    > A z drugiej strony - Unia ponoc zadbala o ekologie i zabronila
    > niebezpiecznych skladnikow w plynach, zdaje sie juz metanolu nie mozna
    > lac (*), moze i glikolu nie.
    >
    > * - Czesi chyba o tym nie wiedza.

    U nas chyba też nie - na początku sezonu zimowego sprawdziłem podany na
    etykietach skład wszystkich płynów zimowych w najbliższym hipermarkecie.
    We wszystkich, gdzie podano skład, był metanol.

    Na szybko znalazłem coś takiego:

    "Od 2010 roku w myśl nowych przepisów producenci mogą ponownie używać
    metanolu w produktach chemicznych. To efekt zmian w dyrektywach Unii
    Europejskiej, którym Polska musiała się podporządkować. Producenci z
    branży chemicznej szybko dostrzegli w tym swoją szansę i rozpoczęli
    produkcję m.in. znacznie tańszych płynów do spryskiwaczy opartych na
    metanolu. Dawniej używano głównie alkoholu etylowego lub izopropylowego,
    ale ze względu na ich kilkakrotnie wyższą cenę od metanolu, wielu
    ,,producentów" postanowiło zarabiać na trującej chemii kosztem klienta."

    https://tinyurl.com/y5kewrlq