  • Data: 2018-09-07 12:44:58
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Chcę jednym. Włączanie śwaiatła w pokoju nie powinno wymagać panelu
    >sterowania jak w elektrowni jądrowej. Jeśli już wzniesiemy się na
    >takie wyżyny techniki, że będziemy mieli zintegorwane żródło światła
    >białego ze źródłem światła żółtego, to się okaże, jak jest najlepiej.
    >Być może jeden regulator powinien wpływać na intensywoność światłą
    >obu, realizując jakiś fikuśny przebieg funkcji. Ale może wystarczy
    >mieć stałą intensywność żółtego, a to tego zmieniać płynnie zimne
    >białe (od zera do stu procent) -- i będzie to co trzeba.

    Byc moze, ja jednak chce regulowac jasnosc.
    czasem mi trzeba 3*100W w zarowkach, do nocnego ogladania telewizjii
    to 60W za duzo.

    Co akurat dwa pstryczki zalatwiaja, moze nie idealnie, ale
    wystarczajaco.

    Problem sie wzial z tego, ze babie sie zyrandol spodobal, a on ma
    wszyskie lampki polaczone w jedno i nie moge rozpiac :-)

    >Dla tych, którzy być może wciąż nie wiedzą po co to wszystko, kilka
    >informacji z fizjologii zmysłów. Dominacja krótkofalowego światła
    >w nocnym oświetleniu zaburza rytm dobowy człowieka. U osób wrażliwych
    >nawet odczytanie godziny z niebeskiego ekranu smartfona może
    >spowodować
    >bezsenność.

    Trudno mi powiedziec czy jestem wrazliwy. Raczej slabo.
    A rytm mam dawno zaburzony, ale to z innych powodow - w tych
    komputerach zawsze jest cos do zrobienia :-(

    Chcialem kiedys bielsze oswietlenie, ale akurat wywialo swietlowki
    4300K z castoramy, kupilem na probe 6500 ... ciekawa sprawa - to sie w
    mieszkaniu trupio niebieskie wydaje.

    10w-rgb-kolorowa-12-kolorow-e27-z-pilotem.html
    b-w-7w-50w-bluetooth

    >Ale ja nie chcę RGB jak w teatrze!

    Nie uzywalem, ale chyba sie daje plynnie skladowe RGB regulowac, i
    widze ze dwa przycisku zolte :)

    J.