  • Data: 2018-09-08 02:13:22
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 17:01:45 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Powiadają, że producent (ale już bez kooperacji baby) generuje także
    > inny problem. Żyłuje prąd diod na maksa, przez co świecą one jasno,
    > atoli żywot ich krótki. Ktoś tu nawet się kiedyś przyznał, że chce
    > mu się tym żarówom dobierać do wnętrza i zmieniać tam rezystor, by
    > jasność im spadła, za to czas pracy wzrósł.

    az taki krotki nie, bo przechowuje paragony i nie zawaham sie ich uzyc
    :-)

    Gorace te wszystkie LED-owki to sa, zupelnie jakby energooszczedne nie
    byly. Ale te duze moze nawet mniej niz mniejsze.

    > Tak sobie myślę, że z techniczno-księgowego punktu widzenia, przy
    > masowej produkcji, żarówa ze zdalnym sterowaniem przez zmianę punktu
    > pracy przetwornicy wyjdzie taniej, niż wszelkie próby odtwarzania

    Tylko ten zestaw pilotow do wszystkich "zarowek" :-)

    > sytuacji "jak dawniej", czyli coś na kształt ściemiacza z triakiem.

    Dlatego nie upieram sie, ze to ma byc na triaku.
    Naturalne wydaje mi sie sterowanie napieciem ... z tu wredna
    przetwornica :-)

    > Podejrzewam, że nabyte przyzwyczajenia związane z własnym mieszkaniem.
    > Człowiek "we fabryce" patrzy inaczej niż w domu.

    Ale mieszkanie czasem jednak oswietlone przez dzienne swiatlo zza
    okna. No i oko sie z natury latwo dostowuje do stałego oswietlenia.

    A tu nie - wsciekle niebieskie.
    Choc pewnie po paru tygodniach dalbym rade ..

    J.