  • Data: 2018-09-07 17:01:45
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale rozwiazanie moze sie przydac. W innym miejscu kupilem sobie
    > 3 duze kule LED, bo mi pasuja do wystroju ... i jest za jasno :-)
    >
    > Tylko te zarowy to na przetwornicy.

    Powiadają, że producent (ale już bez kooperacji baby) generuje także
    inny problem. Żyłuje prąd diod na maksa, przez co świecą one jasno,
    atoli żywot ich krótki. Ktoś tu nawet się kiedyś przyznał, że chce
    mu się tym żarówom dobierać do wnętrza i zmieniać tam rezystor, by
    jasność im spadła, za to czas pracy wzrósł.

    Tak sobie myślę, że z techniczno-księgowego punktu widzenia, przy
    masowej produkcji, żarówa ze zdalnym sterowaniem przez zmianę punktu
    pracy przetwornicy wyjdzie taniej, niż wszelkie próby odtwarzania
    sytuacji "jak dawniej", czyli coś na kształt ściemiacza z triakiem.

    > Eee, jak padam, to zasypiam.
    >
    > Tylko ja w takim nie moge. Zbyt niebiesko.
    > Ale czemu tak niebiesko ? Odczuwanie koloru sie wieczorem zmienia,
    > czy za dnia rzut oka na niebo za oknem zmienia "balans bieli" ..

    Podejrzewam, że nabyte przyzwyczajenia związane z własnym mieszkaniem.
    Człowiek "we fabryce" patrzy inaczej niż w domu.

    Jarek

    --
    Łezka do łezki,
    Aż będę niebieski,