    Date: Thu, 13 Jan 2011 20:52:31 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problem z kamerą CANON MV500i...

    Użytkownik sundayman napisał:

    > Mam problem z tą kamerką, a niestety moje doświadczenie serwisowe z
    > branży video jest nikłe...
    > Problem jest taki, że przy przewijaniu wstecz, w momencie w którym
    > kasetka "rozpędza się", wyskakuje mi komunikat "REMOVE CASSETTE".
    > I w dodatku często przy próbie wyjęcia kaset okazuje się , że tasma nie
    > jest schowana - i klapka mi ją przytrzaskuje.

    Zobacz w serwisówce czy masz coś takiego jak przełącznik statusu
    mechanizmu, przełącznik funkcyjny. Nie znam Twojego ale coś musi
    informować procesor mechanizmu o położeniu jego elementów. Albo jeden
    centralny przełącznik, albo wiele czujników rozsianych po całym
    mechanizmie. To nie pracuje "na pałę", tylko kręci, przesuwa aż czujnik
    zamelduje, że już jest koniec. Mało tego - w przypadku fałszywych
    sygnałów, czyli niezgodnych z normalną kolejnością, wykonywana jest
    procedura ratunkowa, czyli zwinąć na pałę ileś tam sekund taśmy i wypluć
    kasetę. Chodzi o minimalizację zniszczenia taśmy. Jeżeli przełącznik
    jest zanieczyszczony, zaśniedziały, to trzeba go wyczyścić a następnie
    zapuścić jakimś smarem chroniącym przed utlenianiem styków. Ja to
    robiłem przy pomocy smaru silikonowo teflonowego ale tylko tam gdzie są
    styki cierne, przesuwające się. Jeżeli to są sprężynki dotykające się i
    rozchylajace, to nie smaruję, bo mogą się kleić i narobić szkód. Bywają
    też zestawy naprawcze, zawierające najczęściej psujące się podzespoły.
    Jest też inna możliwość, czyli zużyte sprzęgło, silnik kręci ale
    procesor nie otrzyma informacji o prawidłowej reakzji mechanizmu, więc
    następuje ratunkowe zwinięcie (nawet nieudane - jak piszesz) i wyplucie
    kasety.
    Poza tym google Twoim przyjacielem. Wpisz nazwę swojego mechanizmu, bądź
    kamery, do tego problem przewijania, nie przewija po polsku, czy jakieś
    "rewind trouble" i całkiem prawdopodobne, że trafisz po godzinie
    szukania na opis identycznego uszkodzenia. Elektroda jest pełna takich
    porad a (jak jeden kolega napisał) mechanizmy miewają bardzo typowe
    uszkodzenia.
    Maciek