    Date: Tue, 04 Oct 2011 18:43:53 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: podczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)

    W dniu 2011-10-03 21:16, BartekK pisze:

    > Nie mam warunków by podnieść całe auto, po podniesieniu jednego koła -
    > nic się nie kręci, ani na luzie ani na dowolnym biegu z wciśniętym
    > sprzęgłem. Ale jest lekka szpera, więc może ona dawać wystarczający opór
    > z drugiego koła.

    Trudno powiedzieć. Na pewno lepiej nie ryzykować kombinacji z jednym
    kołem podniesionym na lewarku jak się ma jakikolwiek blokujący dyfer :)

    > Fakt! po dobrym rozgrzaniu (skrzyni, nie silnika, bo ten jest ciepły
    > bardzo szybko) jest wyczuwalnie lepiej, ale nadal bez rewelacji jakiej
    > bym oczekiwał po wersji OPC

    Może po prostu tak ma być?

    Katalog mówi że do tej skrzyni 75W85, czyli w sumie dość rzadki olej
    (jak na typowy przekładniowy) i nawet gdybyś chciał to trudno będzie
    kupić coś rzadszego. Internet mówi że niby takie istnieją, ale to raczej
    jakaś egzotyka.

    Pytanie co za olej tam masz teraz i czy ewentualnie sama wymiana oleju
    nie pomoże?

    W mojej Vectrze 3.2 też zmiana biegów jest mało żwawa - być może po
    prostu tak ma być i już.
    W Hondzie mam specjalny przekładniowy 5W30 i wtedy biegi można
    przerzucać naprawdę błyskawicznie, no ale Honda ma przystosowane do tego
    skrzynie. Można by w ramach eksperymentu nalać taki do normalnej
    skrzyni, no ale to chyba spore ryzyko.

    > A niech sobie drży, spróbujemy wymienić jeśli dostanę coś pasującego.

    Takich rzeczy się raczej nie "dostaje" - po prostu trzeba zrobić u
    tokarza, pewnie za grosze.
    Tylko najpierw trzeba tam się rozejrzeć co dokładnie jest potrzebne -
    generalnie trzeba wyeliminować elementy elastyczne między drążkiem, a
    wybierakami skrzyni :)