-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pewnie nic nowego
Date: Tue, 27 Dec 2011 20:18:52 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 59
Message-ID: <jdd5nt$jks$1@mx1.internetia.pl>
References: <jda1o7$qfv$1@usenet.news.interia.pl>
<c1.01.3TBkkW$0kA@mike.oldfield.org.pl>
<85owmnf86gwg$.1oqg710scbr1y.dlg@40tude.net>
<jdc6ts$5fh$1@node2.news.atman.pl> <jdc7ci$dn3$1@mx1.internetia.pl>
<jdc8ms$ceh$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jdcd5e$bq4$1@mx1.internetia.pl>
<9...@b...softax.pl> <jdckdv$l7h$1@mx1.internetia.pl>
<jdctk1$58j$2@mx1.internetia.pl> <jdctv1$qa4$1@inews.gazeta.pl>
<jdcvc4$eqq$1@mx1.internetia.pl> <jdd1pj$8kl$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-238-73-178.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1325013565 20124 213.238.73.178 (27 Dec 2011 19:19:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Dec 2011 19:19:25 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jdd1pj$8kl$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2422789
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-12-27 19:12, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
(...)
>> Przecież oczywistym jest, że nie chodzi o wartość bezwzględną
>> liczby wypadków ze sprawstwem "nawalonych" tylko o ich odsetek
>> w liczbie wypadków ogółem. Stąd też pisałem, że jak zajmiemy się
>> innymi przyczynami to zobaczymy na ile alkohol będzie faktycznym
>> problemem.
>
> Ale z tego moze nadal wynikac ze nasi pijani kierowcy sa bardziej
> niebezpieczni niz srednia europejska.
Nie, z tego to nie wynika, a wręcz przeciwnie :) Skoro mamy np. 4x
tyle wypadków na "kiloosobę", a wypadkość z tytułu spożycia jest
5x niższa to zdaje się, że nasz "pijany" jest bezpieczniejszy
od europejskiego średniego trzeźwego - w wartościach bezwzględnych ;)
> Trzezwi sa (byli?) znacznie bardziej niebezpieczni, ale z pijanstwem tez
> trzeba walczyc :-)
Z pijaństwem walczyć trzeba, ale nie ono powinno być głównym celem
działań. Zawsze jakiś margines istnieje i np. w Szwecji jest
"zadziwiająco" wysoki i tam walka z tym jest naprawdę ciężka,
ponieważ powszechnie wiadomo, że bezpieczeństwo to ich hobby.
Jak widać nawet w takich warunkach nie jest to proste i łatwe.
W Szwecji co mnie ubawiło? Otwarte domy i kraty tylko w monopolowych :)
Taka rzeczywistość. Teraz jest troszkę inaczej, ale kraty w monopolach
mają się dobrze.
>> O nie - nie jest bezpiecznie. Drogi oczywiście bardo poproszę, ale
>> brakuje zdecydowanie skutecznej eliminacji sporej ilości debilnych
>> zachowań - w tym braku unikania wypadków, bo komuś się wydaje, że
>> na "pierwszeństwie" to mu wszystko wolno. Bez regularnego nadzoru,
>> karania (skutecznego, czyli szybkiego) i możliwości szybkiej
>> utraty PJ to się długo nie poprawi.
>
> Ale co sie ma poprawiac ? Ja tam nie widze potrzeby walki z kierowcami,
> w tym i ze mna :-)
Ja widzę - w tym i ze mną (pokusy są silne) ;) Naprawdę nie może być
tak, że mam "zakładać" zapieprzających x2(3...), jeżdżących pod prąd,
na czerwonym itd. To jest patologia. Baraniego kmiota wyprzedziłem
na DK7 na 2+2 (jechał ~90km/h), a ten kilkanaście kilometrów później
doszedł mnie na rydzykówce (DK10) i wyprzedził na zabudowanym po
drugiej stronie wysepki na pasach. Znaczy na dobrej dwujezdniowej,
o kilku pasach (2) nie potrafił jechać 100km/h (paliwo oszczędzał?),
ale w zabudowanym itd. te 90 to norma - rejestracja chyba płocka,
ale to nie jedyny przykładowy egzemplarz.
> A mnie tam wszystko jedno. Tylko po Czechach sie ch* jezdzi - wszyscy
> sie wleka i nie wiadomo czemu :-)
Mi tam się jeździ bardzo dobrze - jedynie co mógłbym napisać, że mają
problemy z rozsądną jazdą po autostradach w sytuacji, kiedy prędkość
wzrasta (oczywiście z przyczyn nieznanych) powyżej dopuszczalnej
(i nie chodzi tu o 10km/h). No, ale to nie tylko u nich istnieje ten
problem.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.11 22:26 J.F.
- 28.12.11 00:30 DoQ
- 28.12.11 00:46 J.F.
- 28.12.11 08:26 Artur Maśląg
- 28.12.11 08:39 Artur Maśląg
- 28.12.11 09:36 DoQ
- 28.12.11 09:49 DoQ
- 28.12.11 10:03 J.F
- 28.12.11 10:09 DoQ
- 28.12.11 10:14 J.F
- 28.12.11 10:28 Arek
- 28.12.11 10:28 J.F
- 28.12.11 10:31 Arek
- 28.12.11 10:41 J.F
- 28.12.11 10:40 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=