  • Data: 2011-12-28 10:40:43
    Temat: Re: pewnie nic nowego
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-28 09:49, DoQ pisze:
    (...)
    > Sprawdziłeś ilu tych rowerzystów tam jest? Bo ja widzę że jednak
    > zdecydowana większość to kierowcy.

    Większość to kierowcy, prawda.
    "Dariusz T. kierujący skuterem miał 2,7 promila alkoholu w organizmie,
    taki sam wynik miał Stefan M. kierujący rowerem. Kolejny pijany
    rowerzysta, Wacław W. miał 1,8 promila alkoholu w organizmie. "
    :)

    > Czyli sugerujes,z że policja ma 100% skuteczność i jest w stanie
    > zatrzymać każdego pijanego za kółkiem dlatego codziennie jeździ ich
    > raptem 200?

    Niczego takiego nie sugeruję. Policja powinna zatrzymywać każdego,
    kto się zachowuje niebezpiecznie na drodze, a nie pozostać przy
    akcjach w stylu "trzeźwy poranek". Zresztą w sumie to przebija
    z tych newsów.

    > Policja podaje przykłady niemal codziennych zatrzymań kierowców jadących
    > "wężykiem" ,czy też na skutek kolizji drogowej w jednym tylko powiacie,
    > a dla Ciebie jest to dowód na to że nie ma ich wcale tak dużo? Jesteś
    > mistrzem zakrzywiania rzeczywistości.

    A co tutaj zakrzywiać? Doniesienia medialne mają tak wyglądać, by
    widz na czymś skupił uwagę. O kolizji z "pijanym" napisali, a o
    ilu bez udziału takich napisali?

    > To ja zadam Ci inne pytanie. Skoro ograniczenia prędkości są takie
    > istotne, a wiadomo że niemal każdy je łamie, to dlaczego nie ma
    > armagedonu na drogach?

    Nie ma? Patrząc po tym co się wyczynia (+statystyki) i porównując
    do innych krajów to jednak jest i nie jest bezpiecznie.

    > Dlaczego dasz się pociąć i uzasadnić niemal każde
    > takie ograniczenie twierdząc że prawo jest prawem, natomiast prawo
    > stanowiące o trzeźwej jeździe jest już dla Ciebie nie do przyjęcia?

    Zdaje się, że wyciągasz nieuzasadnione wnioski. Raz, że nie bronię
    niemal każdego ograniczenia, a wręcz jestem od dawna za urealnieniem
    ograniczeń w wielu miejscach (ale w granicach rozsądku i prędkości
    przyjętych w całej EU jako dopuszczalne i racjonalne), a dwa, że
    w żadnym miejscu nie twierdziłem, że kierowcy mają prawo jeździć
    nawaleni. Bezpieczna jazda to niekoniecznie 0.00%%. Widzę co jest
    groźniejsze i co statystycznie jest realnym zagrożeniem - alkohol
    za kółkiem w Polsce czymś takim nie jest na dzień dzisiejszy.
    Jak już wcześniej pisałem - jak będzie eliminować inne czynniki
    wypadkotwórcze to zobaczymy ile ten alkohol będzie miał udziału
    i w jakim kierunku należy prowadzić działania, by drogi były
    bezpieczniejsze.