-
Data: 2011-12-27 20:18:52
Temat: Re: pewnie nic nowego
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-12-27 19:12, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
(...)
>> Przecież oczywistym jest, że nie chodzi o wartość bezwzględną
>> liczby wypadków ze sprawstwem "nawalonych" tylko o ich odsetek
>> w liczbie wypadków ogółem. Stąd też pisałem, że jak zajmiemy się
>> innymi przyczynami to zobaczymy na ile alkohol będzie faktycznym
>> problemem.
>
> Ale z tego moze nadal wynikac ze nasi pijani kierowcy sa bardziej
> niebezpieczni niz srednia europejska.
Nie, z tego to nie wynika, a wręcz przeciwnie :) Skoro mamy np. 4x
tyle wypadków na "kiloosobę", a wypadkość z tytułu spożycia jest
5x niższa to zdaje się, że nasz "pijany" jest bezpieczniejszy
od europejskiego średniego trzeźwego - w wartościach bezwzględnych ;)
> Trzezwi sa (byli?) znacznie bardziej niebezpieczni, ale z pijanstwem tez
> trzeba walczyc :-)
Z pijaństwem walczyć trzeba, ale nie ono powinno być głównym celem
działań. Zawsze jakiś margines istnieje i np. w Szwecji jest
"zadziwiająco" wysoki i tam walka z tym jest naprawdę ciężka,
ponieważ powszechnie wiadomo, że bezpieczeństwo to ich hobby.
Jak widać nawet w takich warunkach nie jest to proste i łatwe.
W Szwecji co mnie ubawiło? Otwarte domy i kraty tylko w monopolowych :)
Taka rzeczywistość. Teraz jest troszkę inaczej, ale kraty w monopolach
mają się dobrze.
>> O nie - nie jest bezpiecznie. Drogi oczywiście bardo poproszę, ale
>> brakuje zdecydowanie skutecznej eliminacji sporej ilości debilnych
>> zachowań - w tym braku unikania wypadków, bo komuś się wydaje, że
>> na "pierwszeństwie" to mu wszystko wolno. Bez regularnego nadzoru,
>> karania (skutecznego, czyli szybkiego) i możliwości szybkiej
>> utraty PJ to się długo nie poprawi.
>
> Ale co sie ma poprawiac ? Ja tam nie widze potrzeby walki z kierowcami,
> w tym i ze mna :-)
Ja widzę - w tym i ze mną (pokusy są silne) ;) Naprawdę nie może być
tak, że mam "zakładać" zapieprzających x2(3...), jeżdżących pod prąd,
na czerwonym itd. To jest patologia. Baraniego kmiota wyprzedziłem
na DK7 na 2+2 (jechał ~90km/h), a ten kilkanaście kilometrów później
doszedł mnie na rydzykówce (DK10) i wyprzedził na zabudowanym po
drugiej stronie wysepki na pasach. Znaczy na dobrej dwujezdniowej,
o kilku pasach (2) nie potrafił jechać 100km/h (paliwo oszczędzał?),
ale w zabudowanym itd. te 90 to norma - rejestracja chyba płocka,
ale to nie jedyny przykładowy egzemplarz.
> A mnie tam wszystko jedno. Tylko po Czechach sie ch* jezdzi - wszyscy
> sie wleka i nie wiadomo czemu :-)
Mi tam się jeździ bardzo dobrze - jedynie co mógłbym napisać, że mają
problemy z rozsądną jazdą po autostradach w sytuacji, kiedy prędkość
wzrasta (oczywiście z przyczyn nieznanych) powyżej dopuszczalnej
(i nie chodzi tu o 10km/h). No, ale to nie tylko u nich istnieje ten
problem.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.11 22:26 J.F.
- 28.12.11 00:30 DoQ
- 28.12.11 00:46 J.F.
- 28.12.11 08:26 Artur Maśląg
- 28.12.11 08:39 Artur Maśląg
- 28.12.11 09:36 DoQ
- 28.12.11 09:49 DoQ
- 28.12.11 10:03 J.F
- 28.12.11 10:09 DoQ
- 28.12.11 10:14 J.F
- 28.12.11 10:28 Arek
- 28.12.11 10:28 J.F
- 28.12.11 10:31 Arek
- 28.12.11 10:41 J.F
- 28.12.11 10:40 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=