-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: nowy minister nowe drogi
To: yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
References: <56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<56792d7c$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: TM <t...@p...onet.pl>
Message-ID: <5...@p...onet.pl>
Disposition-Notification-To: TM <t...@p...onet.pl>
Date: Sat, 26 Dec 2015 10:44:33 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <56792d7c$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.50.163.154
X-Trace: 1451123077 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 95.50.163.154:49542
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574412
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
>> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
>>
>> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
ruktury/ar-BBnOgcw
>>
>>
>> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi
>> prawie 200 mld zł?
>>
>> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld
>> zł, a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy
>> eliminować niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie.
>> Zadaliśmy takie pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać
>> oszczędności przy budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie
>> inwestycji. Można obniżać koszty, zmieniając technologię, przez
>> zmniejszenie skali przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego
>> potrzebna jest nowelizacja ustawy - Prawo zamówień publicznych. To
>> także oznacza oszczędności.
>>
>> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
>>
>> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
>> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
>>
>> -A jakie one będą?
>>
>> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych
>> arterii i inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego
>> funkcjonowania gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy,
>> jak bardzo mają być obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest
>> poparcie polityczne dla danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością
>> stwierdzam, że często do tej pory wygrywał lobbing posłów czy
>> samorządowców, o czym państwo zresztą pisali. Na przykład droga
>> obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciągu doby doczekała się
>> przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys., nie może się jej
>> doczekać. [...]
>>
>> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
>> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
>> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10
>> km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia -
>> mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>>
>>
>> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac -
>> niewiele lepsza, a czasem wrecz gorsza.
>
>
> Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
> skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych. Można budować jeden
> pas, a drugi dołożyć za kilka lat.
>
Jasne, to typowo polskie myślenie. jakoś to będzie ... za 50 lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.12.15 10:45 TM
- 26.12.15 21:07 janusz_k
- 28.12.15 14:40 yabba
- 28.12.15 17:09 Cavallino
- 28.12.15 18:06 yabba
- 28.12.15 20:54 Cavallino
- 28.12.15 23:32 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=