eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: nowy minister nowe drogi › Re: nowy minister nowe drogi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: nowy minister nowe drogi
    Date: Tue, 22 Dec 2015 12:02:59 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 151221-2, 21.12.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 65
    Message-ID: <56792cf5$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1450781941 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 679 89.72.242.154:3139
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574304
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl...
    >
    >> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >>
    >> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw
    >>
    >>
    >> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
    >> 200 mld zł?
    >>
    >> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
    >> a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
    >> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
    >> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
    >> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
    >> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
    >> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
    >> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
    >>
    >> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
    >>
    >> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
    >> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
    >>
    >> -A jakie one będą?
    >>
    >> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
    >> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
    >> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
    >> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
    >> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
    >> tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
    >> zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
    >> w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
    >> nie może się jej doczekać. [...]
    >>
    >> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    >> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    >> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
    >> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
    >> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >>
    >>
    >> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
    >> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
    >
    > "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz
    > jakiegoś debila?
    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    > Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budują,
    > a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaś
    > umowa z UE na dotacje?

    A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie
    obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyć
    tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka lat.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: