-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: nowy minister nowe drogi
Date: Tue, 22 Dec 2015 12:02:59 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 151221-2, 21.12.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 65
Message-ID: <56792cf5$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1450781941 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 679 89.72.242.154:3139
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574304
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl...
>
>> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
>>
>> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
ruktury/ar-BBnOgcw
>>
>>
>> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
>> 200 mld zł?
>>
>> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
>> a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
>> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
>> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
>> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
>> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
>> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
>> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
>>
>> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
>>
>> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
>> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
>>
>> -A jakie one będą?
>>
>> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
>> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
>> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
>> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
>> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
>> tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
>> zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
>> w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
>> nie może się jej doczekać. [...]
>>
>> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
>> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
>> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
>> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
>> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>>
>>
>> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
>> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
>
> "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz
> jakiegoś debila?
> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
> chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
> Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budują,
> a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaś
> umowa z UE na dotacje?
A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie
obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyć
tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka lat.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.15 12:05 masti
- 22.12.15 13:18 J.F.
- 22.12.15 13:47 ZIWK
- 22.12.15 13:50 ZIWK
- 22.12.15 13:52 masti
- 22.12.15 18:07 Czesław Wiśniak
- 22.12.15 18:20 masti
- 22.12.15 18:49 J.F.
- 22.12.15 19:12 masti
- 22.12.15 20:06 Czesław Wiśniak
- 22.12.15 20:49 J.F.
- 30.12.15 08:03 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=