-
1. Data: 2015-12-22 11:38:49
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>
> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
>
> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
ruktury/ar-BBnOgcw
>
>
> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
> 200 mld zł?
>
> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
> a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
>
> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
>
> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
>
> -A jakie one będą?
>
> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
> tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
> zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
> w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
> nie może się jej doczekać. [...]
>
> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>
>
> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
"Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
cytujesz jakiegoś debila?
Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
jest jakaś umowa z UE na dotacje?
-
2. Data: 2015-12-22 12:02:59
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl...
>
>> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
>>
>> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
ruktury/ar-BBnOgcw
>>
>>
>> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
>> 200 mld zł?
>>
>> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
>> a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
>> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
>> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
>> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
>> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
>> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
>> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
>>
>> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
>>
>> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
>> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
>>
>> -A jakie one będą?
>>
>> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
>> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
>> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
>> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
>> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
>> tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
>> zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
>> w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
>> nie może się jej doczekać. [...]
>>
>> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
>> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
>> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
>> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
>> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>>
>>
>> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
>> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
>
> "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz
> jakiegoś debila?
> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
> chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
> Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budują,
> a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaś
> umowa z UE na dotacje?
A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie
obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyć
tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka lat.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
3. Data: 2015-12-22 12:05:56
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: masti <g...@t...hell>
Czesław Wiśniak wrote:
>
> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
> chciało to budować?
nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
4. Data: 2015-12-22 13:18:05
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56792cf5$0$679$6...@n...neostrada.
pl...
>A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem.
>Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji
>docelowej, ale położyć tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za
>kilka lat.
Taaa ... na taka druga nitke czekalismy 60 lat :-)
Myslisz, ze to bedzie jakos istotnie taniej ? Mosty chyba drogie sa.
Ja bym raczej zrobil miejscami 4 pasy, mozna by bylo bezpiecznie
wyprzedzic, potem zwezenie, skrzyzowanie.
J.
-
5. Data: 2015-12-22 13:47:56
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2015-12-22 o 11:38, Czesław Wiśniak pisze:
> "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
> cytujesz jakiegoś debila?
> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
> chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
Skądeś te drobne na wypłaty "zysków" w kopalniach, interwencyjne zakupy
kolejnych milionów ton węgla i inne drobiazgi muszą wziąć - padło na
drogi :(
> Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
> budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
> jest jakaś umowa z UE na dotacje?
Zrobią polski patent 1+0+1 - czyli 2 pasy i szerokie pobocze między nimi
poprzedzielane wysepkami co 50m...
-
6. Data: 2015-12-22 13:50:10
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: ZIWK <w...@o...pl>
W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
> Czesław Wiśniak wrote:
>
>>
>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
>> chciało to budować?
>
> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
o 1 nad ranem.
-
7. Data: 2015-12-22 13:52:28
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: masti <g...@t...hell>
ZIWK wrote:
> W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
>> Czesław Wiśniak wrote:
>>
>>>
>>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
>>> chciało to budować?
>>
>> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
>> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
>> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
>
> Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
> o 1 nad ranem.
w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
8. Data: 2015-12-22 18:07:42
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>
>>>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
>>>> chciało to budować?
>>>
>>> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
>>> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
>>> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
>>
>> Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
>> o 1 nad ranem.
>
> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,
ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
linię tramwajową wybudował:)
Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
-
9. Data: 2015-12-22 18:20:06
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: masti <g...@t...hell>
Czesław Wiśniak wrote:
>
>>>>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
>>>>> chciało to budować?
>>>>
>>>> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
>>>> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
>>>> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
>>>
>>> Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
>>> o 1 nad ranem.
>>
>> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
>
> Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
> objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,
co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
> ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
> za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
> linię tramwajową wybudował:)
> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
inwestycje?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2015-12-22 18:49:44
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n5c0o6$e4v$...@d...me...
Czesław Wiśniak wrote:
>>> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
>>> :)
>> Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
>> wiec po
>> objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście
>> zdrowe,
>co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
>firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
>terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
>wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
wskiej-Curie_w_Warszawie
to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
co dziwic ze cena wzrosla.
No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
zaczeli od uniewaznienia przetargu.
>> ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był
>> dyskredytowany
>> za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
>> linię tramwajową wybudował:)
>> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
>> 2,5mld
>> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
>a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
>inwestycje?
Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
J.