  • 1. Data: 2015-12-22 11:38:49
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw

> [...]
    > w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
    > nie może się jej doczekać. [...]
    >
    > -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    > zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    > realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
    > dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
    > Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >

    > No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele

    "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
    cytujesz jakiegoś debila?
    Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
    budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
    jest jakaś umowa z UE na dotacje?

  • 2. Data: 2015-12-22 12:02:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaś

    A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie
    obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyć
    tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka lat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-12-22 12:05:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować?

    nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-12-22 13:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji
    >docelowej, ale położyć tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za

    Taaa ... na taka druga nitke czekalismy 60 lat :-)

    Myslisz, ze to bedzie jakos istotnie taniej ? Mosty chyba drogie sa.

    Ja bym raczej zrobil miejscami 4 pasy, mozna by bylo bezpiecznie
    wyprzedzic, potem zwezenie, skrzyzowanie.

    J.

  • 5. Data: 2015-12-22 13:47:56
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 11:38, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    Skądeś te drobne na wypłaty "zysków" w kopalniach, interwencyjne zakupy
    kolejnych milionów ton węgla i inne drobiazgi muszą wziąć - padło na
    drogi :(

    > Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
    > budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
    > jest jakaś umowa z UE na dotacje?
    Zrobią polski patent 1+0+1 - czyli 2 pasy i szerokie pobocze między nimi
    poprzedzielane wysepkami co 50m...

  • 6. Data: 2015-12-22 13:50:10
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:

    > nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    > przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    > budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.

    Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    o 1 nad ranem.

  • 7. Data: 2015-12-22 13:52:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    ZIWK wrote:

    > Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    > o 1 nad ranem.

    w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)

  • 8. Data: 2015-12-22 18:07:42
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)

    Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
    objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,
    ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
    za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    linię tramwajową wybudował:)
    Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
    zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P

  • 9. Data: 2015-12-22 18:20:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
    > objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,

    co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)

> [...]
    > Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
    > zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P

    a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    inwestycje?

  • 10. Data: 2015-12-22 18:49:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
    >terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    >wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)

    Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
    wskiej-Curie_w_Warszawie

    to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
    budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
    Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
    co dziwic ze cena wzrosla.

    No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
    zaczeli od uniewaznienia przetargu.

    >a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    >inwestycje?

    Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.

    J.