eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: nowy minister nowe drogi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2015-12-22 11:38:49
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    > Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw
    >
    >
    > "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
    > 200 mld zł?
    >
    > Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
    > a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
    > niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
    > pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
    > budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
    > obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
    > przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
    > ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
    >
    > -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
    >
    > -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
    > inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
    >
    > -A jakie one będą?
    >
    > -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
    > inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
    > gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
    > obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
    > danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
    > tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
    > zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
    > w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
    > nie może się jej doczekać. [...]
    >
    > -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    > zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    > realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
    > dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
    > Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >
    >
    > No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
    > lepsza, a czasem wrecz gorsza.

    "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
    cytujesz jakiegoś debila?
    Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
    budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
    jest jakaś umowa z UE na dotacje?


  • 2. Data: 2015-12-22 12:02:59
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n5b97s$b06$1@node1.news.atman.pl...
    >
    >> Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >>
    >> http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw
    >>
    >>
    >> "Czy uda się zrealizować plan poprzedniego rządu i wydać na drogi prawie
    >> 200 mld zł?
    >>
    >> Konieczna będzie korekta, bo zaplanowano wydatki na poziomie 198 mld zł,
    >> a na inwestycje zabezpieczono 107 mld zł. Mamy dylemat, czy eliminować
    >> niektóre inwestycje, by zmieścić się w niższej kwocie. Zadaliśmy takie
    >> pytanie i doszliśmy do wniosku, że nie. Musimy szukać oszczędności przy
    >> budowie, co pozwoli na mniejsze redukcje w planie inwestycji. Można
    >> obniżać koszty, zmieniając technologię, przez zmniejszenie skali
    >> przedsięwzięcia czy zmianę procedur, do czego potrzebna jest nowelizacja
    >> ustawy - Prawo zamówień publicznych. To także oznacza oszczędności.
    >>
    >> -Ale niemożliwe są oszczędności, które pokryją brakujące 90 mld zł.
    >>
    >> -Ja tego nie twierdzę, choć znajdziemy oszczędności, które sporo tych
    >> inwestycji pozwolą ocalić. W tym celu musimy ustalić priorytety.
    >>
    >> -A jakie one będą?
    >>
    >> -Przede wszystkim potrzeby komunikacyjne. Dokończenie głównych arterii i
    >> inwestycje drogowe niezbędne z punktu widzenia dobrego funkcjonowania
    >> gospodarki. Jeśli mamy planować drogi, to patrzymy, jak bardzo mają być
    >> obciążone strumieniem pojazdów, a nie jakie jest poparcie polityczne dla
    >> danej inwestycji w regionie. Bo z przykrością stwierdzam, że często do
    >> tej pory wygrywał lobbing posłów czy samorządowców, o czym państwo
    >> zresztą pisali. Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów
    >> w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys.,
    >> nie może się jej doczekać. [...]
    >>
    >> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    >> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    >> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
    >> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
    >> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >>
    >>
    >> No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele
    >> lepsza, a czasem wrecz gorsza.
    >
    > "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co cytujesz
    > jakiegoś debila?
    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    > Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie budują,
    > a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już jest jakaś
    > umowa z UE na dotacje?

    A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem. Wszystkie
    obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji docelowej, ale położyć
    tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka lat.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 3. Data: 2015-12-22 12:05:56
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    >
    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować?

    nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 4. Data: 2015-12-22 13:18:05
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56792cf5$0$679$6...@n...neostrada.
    pl...
    >A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem.
    >Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji
    >docelowej, ale położyć tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za
    >kilka lat.

    Taaa ... na taka druga nitke czekalismy 60 lat :-)

    Myslisz, ze to bedzie jakos istotnie taniej ? Mosty chyba drogie sa.

    Ja bym raczej zrobil miejscami 4 pasy, mozna by bylo bezpiecznie
    wyprzedzic, potem zwezenie, skrzyzowanie.

    J.


  • 5. Data: 2015-12-22 13:47:56
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 11:38, Czesław Wiśniak pisze:

    > "Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo" - po co
    > cytujesz jakiegoś debila?
    > Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    > chciało to budować? Kradnąc resztę z OFE czy to kiełbasa wyborcza?
    Skądeś te drobne na wypłaty "zysków" w kopalniach, interwencyjne zakupy
    kolejnych milionów ton węgla i inne drobiazgi muszą wziąć - padło na
    drogi :(

    > Pomysł PiS na 2+1 uważam za do dupy, lepiej niech w ogóle tego nie
    > budują, a kasę przeznaczą tam gdzie jest potrzeba 2+2. Chyba, że już
    > jest jakaś umowa z UE na dotacje?
    Zrobią polski patent 1+0+1 - czyli 2 pasy i szerokie pobocze między nimi
    poprzedzielane wysepkami co 50m...


  • 6. Data: 2015-12-22 13:50:10
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
    > Czesław Wiśniak wrote:
    >
    >>
    >> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    >> chciało to budować?
    >
    > nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    > przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    > budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.

    Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    o 1 nad ranem.


  • 7. Data: 2015-12-22 13:52:28
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: masti <g...@t...hell>

    ZIWK wrote:

    > W dniu 2015-12-22 o 12:05, masti pisze:
    >> Czesław Wiśniak wrote:
    >>
    >>>
    >>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    >>> chciało to budować?
    >>
    >> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    >> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    >> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
    >
    > Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    > o 1 nad ranem.

    w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 8. Data: 2015-12-22 18:07:42
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    >>>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    >>>> chciało to budować?
    >>>
    >>> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    >>> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    >>> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
    >>
    >> Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    >> o 1 nad ranem.
    >
    > w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)

    Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
    objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,
    ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
    za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    linię tramwajową wybudował:)
    Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
    zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P


  • 9. Data: 2015-12-22 18:20:06
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    >
    >>>>> Skoro zaplanowano wydatki na 200mld a maja 100, to w jaki sposób PO
    >>>>> chciało to budować?
    >>>>
    >>>> nie jest to 100/200 tylko jakieś 20% górką. Obejrzyj sobie ostatnie lata
    >>>> przetargów na drogi. o tyle właśnie średnio nizsze są ceny ofertowe od
    >>>> budżetowych. Więc wszystko sie kupy trzyma.
    >>>
    >>> Teraz nie będzie żadnych przetargów - wszyscy się będą bali "mleczarzy"
    >>> o 1 nad ranem.
    >>
    >> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg :)
    >
    > Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji, wiec po
    > objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście zdrowe,

    co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)

    > ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był dyskredytowany
    > za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    > linię tramwajową wybudował:)
    > Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na 2,5mld
    > zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P

    a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    inwestycje?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 10. Data: 2015-12-22 18:49:44
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n5c0o6$e4v$...@d...me...
    Czesław Wiśniak wrote:
    >>> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
    >>> :)
    >> Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
    >> wiec po
    >> objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście
    >> zdrowe,

    >co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    >firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    >terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    >wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)

    Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
    wskiej-Curie_w_Warszawie

    to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
    budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
    Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
    co dziwic ze cena wzrosla.

    No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
    zaczeli od uniewaznienia przetargu.

    >> ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był
    >> dyskredytowany
    >> za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    >> linię tramwajową wybudował:)
    >> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
    >> 2,5mld
    >> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
    >a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    >inwestycje?

    Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: