  • Data: 2015-12-16 18:42:38
    Temat: Re: monitor 4K...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56717f7c$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2015-12-16 15:22, ACMM-033 wrote:
    > [...]
    > W sam raz rozdzielczość u mnie była "prawie" taka sama bo przesiadłem
    > się z 1600x1200 na 1920x1200. Trochę szerokości przybyło.

    > Tylko że wielkość wyświetlacza jest do dupy. :-) Mam też laptoka 15,4" i

    No, przydało by się więcej. Ale nie narzekam.

    > nie nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą tak się katować i pracować na
    > laptokowym wyświetlaczu 15" czy tam 17".

    Jakoś mi się udało, kwestia pewnych przyzwyczajeń, z tym mój wzrok jeszcze
    sobie radzi. Natomiast z przewijaniem ekranu już nienajlepiej. W każdym
    razie wolę lapa, niż swego Flatrona F900P z rozdziałką 2048x1536 (jak
    porzeźbiłem trochę z potencjonetrami ostrości i astygmatyzmu, to nieznacznie
    się poprawiło, ale lekkiej niezborności nie dałem rady, to ona głównie
    rozmazuje obraz) i przyzwyczajenie do plamek udających literki :))
    zaprocentowało - radzę sobie z tym.

    > P.S. A to były laptoki bez LCD? :-) Bo gdy w połowie lat 90-tych tyrałem

    O, masz mnie :)) Mysli mi się skróciły i po prostu lapa przeciwstawiłem
    monitorowi z CRT, ciężki skurwiel i jak się zimne luty odezwały w nim, to
    myślałem, że sie zesram (unieść uniosłem, ale niewygodne to, bo siła jest)
    zanim to jakos ułożę, a jeszcze trzeba było na wpół rozebranego postawić
    jakoś, włączyć i macać, gdzie go boli. Powiem tak - w zasadzie, to całego go
    trzeba by przelutować, na co już nie było by mnie stać w sensie
    cierpliwości. Znalazłem felerne miejsce, wyłączyłem, przemacałem z drugiej
    strony co może się niebawem rozchwiać i też przelutowałem. Wywnioskowałem,
    że chujowa spoina (w ilości kilku) po prostu spracowała się termicznie,
    uległa zmęczeniu i połamała, bo jakiś wuj w fabryce dał za mało cyny na fali
    :P

    > w serwisie komputerowym to wszystkie które wpadały mi w ręce miały LCD.

    Masz rację :)), ale skoro my przy tym... Jak się to przedstawiało w sensie
    podziału matryc na CSTN (pasywna?) i TFT (aktywna), czego było więcej?
    Pasywne były fajne, bo tylko wystarczyło się z boku spojrzeć, a już się
    miało piękny negatyw :)) Mam kilka złomów z CSTNami, może się pobawię w ich
    ożywienie? I jeden nie-złom, choć złomem go zrobiłem wgrywając zły BIOS :)
    Ale to jest chyba na kostce, którą się wyjmie i przeprogramuje. CF25. Nie
    wiem, czy mi się będzie chciało to zrobić... :P

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048