  • 1. Data: 2015-12-16 00:48:05
    Temat: monitor 4K...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ponieważ , korzystając z faktu, że mam wujka w PO, oraz będąc polakiem
    najgorszego sortu, nakradłem się z moimi kolegami z układu i szarej
    sieci, tak sobie się zastanawiam, na co wydać tą kupę szmalu.
    Bo ile można żreć ośmiorniczki, chlać i kupować zegarki...
    Zwłaszcza, że nie cierpię owoców morza.

    No więc, pomyślałem sobie - może by tak sobie kupić monitor 40" 4K do
    komputera ? No niby nic odkrywczego, philips ma nawet przyjemny taki ;

    http://allegro.pl/monitor-40-philips-bdm4065uc-uhd-4
    k-usb-3-0-vesa-i5833628379.html

    Ale tak się zastanawiam - gdyby użyć TV zamiast monitora ?
    Np. ;

    http://allegro.pl/tv-40-led-3d-panasonic-tx-40cx400e
    -400hz-4k-i5703030574.html

    Nie chodzi o cenę, bo jak wspomniałem, mam w lesie zakopane sztabki
    złota, co to są wyprzedanej przez PO Niemcom ziemi.

    Tylko raczej o to, że chciałbym np. korzystać z 3D. Czy to żeby sobie
    obejrzeć pornosa w 3D, ewentualnie z jakiegoś oprogramowania CAD w 3D.

    Ma ktoś taki zestaw ?

  • 2. Data: 2015-12-16 00:51:33
    Temat: Re: monitor 4K...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No bo - czy taki monitor 60Hz, da radę wyświetlić 3D jakoś ?

    A z kolei co do TV - niby rozdzielczość taka sama... Ale cholera wie,
    jak to w praktyce wygląda. Jak się mają przestrzenie kolorów,
    podświetlanie...

    Gdyby chodziło o gry, no to problem mniejszy. Pewnie byłoby ok.
    Ale jednak chodzi głównie o pracę (jak już mi się znudzą pornosy).
    Czyli CAD, EDA itp.

    Teraz mam centralnie jeden monitor 27" i po bokach 2 * 26 chyba.
    Ale to jest kłopotliwe jednakowoż nieco...

  • 3. Data: 2015-12-16 01:49:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-16 o 00:48, sundayman pisze:

    > Nie chodzi o cenę, bo jak wspomniałem, mam w lesie zakopane sztabki
    > złota, co to są wyprzedanej przez PO Niemcom ziemi.

    Już namierzyłem, i wykopałem! (8O

    > Tylko raczej o to, że chciałbym np. korzystać z 3D. Czy to żeby sobie
    > obejrzeć pornosa w 3D, ewentualnie z jakiegoś oprogramowania CAD w 3D.

    Przecież przy tym TV napisali:
    Konwersja z 2D do 3D tak
    No to chyba jakaś-tam obsługa 3D w nim jest?

    > Ma ktoś taki zestaw ?

    Jak kupisz, to wpadnę, gdy nikogo u Ciebie w domu nie będzie

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 4. Data: 2015-12-16 08:46:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-16 o 00:48, sundayman pisze:
    > Ale tak się zastanawiam - gdyby użyć TV zamiast monitora ?

    Tylko wiesz, generalnie TV jest optymalizowany pod inne ustawienia
    obrazu - większa jaskrawość itd... Może się okazać, że będzie mało
    użyteczny z tego względu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2015-12-16 09:09:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-16 00:51, sundayman wrote:
    [...]
    > Teraz mam centralnie jeden monitor 27" i po bokach 2 * 26 chyba.
    > Ale to jest kłopotliwe jednakowoż nieco...
    Ja natomiast działam na 2x24" i jakoś nie wydaje mi się, abym chciał
    mieć na biurku coś większego niż 2x30". IMO 40" jest po prostu zbyt duży
    aby postawić go na biurku. W dodatku podstawa tego monitora Philipsa
    wydaje się być do dupy - jak tam jest z obrotami lewo-prawo, pochyleniem
    góra-dół, czy wreszcie z przesuwaniem góra-dół? No chyba że użyjesz
    "mocowania VESA które umożliwia idealną instalację". :-D

    W każdym razie najpierw sprawdź czy ci będzie pasował, tzn. nie będzie
    zbyt duży.

  • 6. Data: 2015-12-16 09:18:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >No więc, pomyślałem sobie - może by tak sobie kupić monitor 40" 4K do
    >komputera ? No niby nic odkrywczego, philips ma nawet przyjemny taki ;

    40" może się okazać, że będziesz musiał kręcić głową, co w wbrew pozorom
    może być całkiem niefajne.

> [...]

    >Tylko raczej o to, że chciałbym np. korzystać z 3D. Czy to żeby sobie
    >obejrzeć pornosa w 3D, ewentualnie z jakiegoś oprogramowania CAD w 3D.

    Ale tu jest 3D aktywne, więc okulary które trzeba ładować, plus migotanie
    (niektórym nie przeszkadza). Przy 4K dużo sensu ma pasywne 3D, bo linie
    węższe.

    Pomijam, że mam i monitor 3D (inny, ale tez aktywny) i telewizor 3D, i
    baaardzo rzadko używam tej opcji.

    Jednak 40" to po mojemu jest za dużo.

  • 7. Data: 2015-12-16 09:23:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >ewentualnie z jakiegoś oprogramowania CAD w 3D.

    Jeszcze jedno - gry potrafią tworzyć 3d ale wymagają właściwego sprzętu, nie
    wiem czy polecą na zwykłym tv 3d.

  • 8. Data: 2015-12-16 10:03:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Dec 2015 00:48:05 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > http://allegro.pl/monitor-40-philips-bdm4065uc-uhd-4
    k-usb-3-0-vesa-i5833628379.html
    > Ale tak się zastanawiam - gdyby użyć TV zamiast monitora ?

    Kolega wziął na próbę tv 32" do kompa i oddał na drugi dzień. Mówił
    że się nie ogrania wzrokiem takiego dużego ekranu i mocno
    niekomfortowe to jest.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-12-16 11:06:16
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-16 o 10:03, Marek pisze:
    k-usb-3-0-vesa-i5833628379.html

    > Kolega wziął na próbę tv 32" do kompa i oddał na drugi dzień. Mówił że
    > się nie ogrania wzrokiem takiego dużego ekranu i mocno niekomfortowe to
    > jest.

    Jak to się mówi:
    De gustibus (...)
    Ja też jestem przekonany, że jednak zestaw którego kol. "Niedzielski"
    używa obecnie (3 monitory, a każdy spory) jest "w ogólności" - lepszym
    rozwiązaniem. Ale to, czy "lepszym" - mocno zależy od gustu właśnie, ale
    nade wszystko: od zastosowań. Bo mogę sobie wyobrazić, że np. odpalenie
    na kompie CAD'a -- pozwoli wykorzystać optymalnie zarówno ekran, jak i
    soft. Ale! - ale tak na co dzień, to ten ekran będzie mocno
    niewykorzystany! jeszcze inna sprawa to rozdzielczość, ale słabo się
    znam, to nie będę marudził.
    Jednak gdybym miał forsy jak lodu, to bym kupił, choć raczej nie 40-kę,
    a zaś 32", w zupełności wystarczy, aby dostać oczopląsu. A i tak nadaje
    się (czy też: wykazuje *znaczną* przewagę) tylko do niektórych
    zastosowań, bo np pisanie tekstów znacznie lepiej robić na jakiejś
    19-ce! na swój użytek właśnie taki rozmiar preferuję (pisząc), ale
    niezły byłby monitor zrotowany (Pivot) o 90 stopni, coby był "wyższy niż
    szerszy" ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 10. Data: 2015-12-16 11:17:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-16 10:03, Marek wrote:
    [...]
    > Kolega wziął na próbę tv 32" do kompa i oddał na drugi dzień. Mówił że
    > się nie ogrania wzrokiem takiego dużego ekranu i mocno niekomfortowe to
    > jest.
    Gdy 4+ lata temu przesiadłem się z 2x21" CRT 4:3 na 2x24" LCD 16:10 to
    na początku również miałem problemy z "ogarnięciem" tej powierzchni. :-)