    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: miniaturyzacja ;)
    Date: Tue, 28 Jun 2016 00:27:03 +0200

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Napawanie w metalurgii to zalewanie ubytków płynnym metalem. Stąd moje
    > skojarzenie z działaniem drukarki 3D, która też "nalewa".
    >
    > Natomiast jeśli chodzi o metalurgiczne napawanie, to mnie się nie bardzo
    > kojarzy ze spawaniem, oprócz tego, że jedno i drugie używa wysokiej
    > temperatury. Owszem, spawarki też dodają od siebie trochę materiału, to
    > w tym sensie są napawarkami.

    Dobry spawacz potrafi spawarką napawać na przykłd zużytą końcówkę jakiegoś
    wału. Nie tyle "zalewa ubytki płynnym metalem", bo to rzecz odlewnika, co
    właśnie... no, trudno mi tu znaleźć inne określenie. W każdym razie szew,
    który zwykle łączy dwa kawałki metalu, tutaj wysępuje samodzielnie,
    położony jeden obok drugiego, jak nawinięty sznureczek, zwiększa grubość
    tego wału. Potem tokarz czy szlifierz nada temu bardziej grzeczny kształt.

    --
    Jarek