    From: karbar <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: media o technice jazdy zimą
    Date: Wed, 20 Jan 2010 18:05:09 +0100

    to pisze:

    > Skup się. Z ABS trochę hamujesz i masz sterowne auto. Bez ABS albo nie
    > hamujesz i masz sterowne auto ale praktycznie nie zwalniasz, albo
    > hamujesz i jedziesz gdzie Cię auto poniesie.

    ...w teorii.

    ABS nie pozwala zablokować się kołu kręcącemu, ale nie wie, że koło może
    kręcąc się równocześnie ześlizgiwać w bok. W praktyce może się zdarzyć,
    że ABS pracuje, koła się nie blokują, ale i tak przyczepność opony jest
    niewystarczająca żeby jednocześnie "trochę" hamować i trzymać się toru
    jazdy -> auto się ześlizguje na kręcących kołach.