  • Data: 2010-01-21 08:23:41
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Sty, 21:38, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    > Wiesz, bardziej wierze temu co sam doświadczyłem i temu  kto
    > zorganizował rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

    Witam,

    Co i raz czytam te wieści o wadach ABSu i sam już sobie nie wierzę.
    Spotkała mnie taka sytuacja: leciałem dość szybko (nie wiem ile, ale
    więcej niż 30km): zaśnieżoną uliczką, dojeżdżałem do skrzyżowania
    (skrzyżowanie w dole było) i okazało się, że przez 20-30m przez
    skrzyżowaniem zaczynał się lód. No to w hamulec lekko ABS się włącza
    hamuję. Ale widzę że nic z tego to mocniej go wcisnąłem, ABS nie
    odbiją czuję koła są zblokowane - czy ja mam jakiś inny ABS? Może są
    różne jego wersje?

    Skończyło się tak, że niezdązyłem i na 2 m przed wcisnąłem pedał gazu
    i przeleciałem przez skrzyżowanie (napęd 4x4 dał radę na lodzie :D) -
    miałem kupę szczęście bo nic nie leciało z boków :)

    Podsumowując: u mnie ABS blokuje koła jak go się dobrze przyciśnie na
    lodzie :)

    Jacek