  • Data: 2010-12-31 17:23:27
    Temat: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: "j.r." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Padre wrote:

    > Mam ładowarkę automatyczną która ma dwie opcje do wyboru: ładowanie
    > normalne z napięciem max. 14,3V i ładowanie na mrozie 14,8V więc
    > wychodzi że można, no może poza przypadkiem zamarznięcia elektrolitu
    > co przy -25 i rozładowanym akumulatorze jest ponoć spotykane choć mi
    > jak długo żyję nigdy nie zamarzł.
    Jeśli zamarźnie to w/g mnie nic już mu nie zaszkodzi jeśli popęka obudowa.
    Natomiast jeśli zostanie trochę płynnego elektrolitu to jest szansa że
    gazując
    zacznie się podgrzewać i reszta stopniowo rozmarźnie.

    Nie wiem jak przy -50st C ale poprzedniej zimy w Moskwie przy mrozie
    ponad -20st C już żaden samochód jaki stał na parkingu nie był gaszony
    na noc pomimo posiadania webasta(ogrzewania postojowego).
    --
    pzdr, j.r.