    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 15:49:22 +0100
    <gmedv3$2g0$2@inews.gazeta.pl> <gmeeu2$8aa$1@inews.gazeta.pl>
    <gmef6d$99t$2@inews.gazeta.pl> <gmeg4r$dn8$2@inews.gazeta.pl>
    <gmegl1$h0q$1@inews.gazeta.pl> <gmer9p$6tc$1@inews.gazeta.pl>
    <gmerec$70n$1@inews.gazeta.pl> <gmes86$n2b$1@news.interia.pl>
    <gmetc1$fqd$1@inews.gazeta.pl> <gmet9p$oba$1@news.interia.pl>
    <gmeugu$kmg$1@inews.gazeta.pl> <gmeur1$qco$1@news.interia.pl>
    <gmf0hg$6j$1@inews.gazeta.pl> <gmgs4e$5im$1@news.interia.pl>
    <gmh1kn$sp7$1@inews.gazeta.pl> <gmhbbl$nrh$1@news.interia.pl>
    <gmhcsp$4jq$1@inews.gazeta.pl> <gmhdoo$qpe$1@news.interia.pl>
    <gmhfo1$k7p$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:gmhfo1$k7p$1@inews.gazeta.pl...

    > Potrafisz podać obiekt o proporcjach 3:2 który fotografuje się na F1.4
    > izolując go od tła? Człowiek w trumnie? Bo nie żywy, żywy nie trzyma rąk
    > przy ciele i trzeba kadrować na krótszy bok.

    Np. pan młody stoi a panna młoda przed nim siedzi.

    > Ale co ma do tego odbitka? Przeczytaj co napisałem. Chodzi o kadrowanie.
    > Co to za obiekty, że są szersze niż 3:2?

    Nie rozumiem o co pytasz. Np. leżąca na trawie panna młoda (cała, nie tylko
    głowa) jest szersza niż 3:2. O to Ci chodzi czy o coś innego, bo już się
    pogubiłem?

    > To to było w metrach? LOL
    > Czyli w Canonie GO będzie na 6m, a w 4/3 na 7m.
    > I co to zmienia, bo nie rozumiem?
    > Masz takie kadry, gdzie chcesz wyizolować szeroki obiekt który jest
    > dodatkowo głęboki na 6m? No to wtedy w 4/3 dostaniesz ostrość jeszcze na
    > 0.5m z przodu i z tyłu. Przy obiekcie który ma 6m!!!

    Obiekt nie musi mieć 6m. W tym przypadku 6m to minimalna odległość w jakiej
    muszą się znaleźć obiekty które chcemy by były nieostre.

    Ostatni przykład z życia: młoda para na mostku. Pod nimi mini-jeziorko -
    take maleńkie zrobione do zdjęć przy domu weselnym. Dookoła jeziorka jakieś
    zarośla. Mój zamysł młodzi ostro zarośla przed i za nimi nieostre. Pora była
    późna i ze względu na słońce nie miałem zbyt dużego pola manewru jeśli
    chodzi o kierunek robienia zdjęć. Miałem APS-C i 35mm f/1.4 i było na styk.
    Jakby się dało bardziej otworzyć to pierwsze gałązki byłyby bardziej rozmyte
    i całe zdjęcie by lepiej wyglądało.

    Inny przykład też z jesieni - fotografuję jakiś stary kościół gdzie wiszą
    zabytkowe piękne żyrandole/świeczniki (nie wiem, co to było). Mam taki
    zamysł by środkowy był ostry, a pierwszy i trzeci nieostre. Potrzebuję jak
    najmniejszej GO. Miałem 35 f/1.4 i mogłem użyć maksymalnie przesłony 2
    większa dawała zbyt dużą GO.

    > W przypadku bardziej zbliżonym do rzeczywistego (portret całej twarzy),
    > będzie to np 7.5cm vs 6cm, czyli po 0.75cm różnicy z obu stron. Możesz mi
    > powiedzieć jakie to ma realne znaczenie i gdzie to będzie widoczne?
    > Przecież to jest mniej niż grubość palca, a mówimy o obiekcie głębokim na
    > 6cm.

    Mała GO to pojęcie względne nie zawsze chodzi o portret z odległości 2
    metrów gdzie GO ma grubość przysłowiowej kartki papieru. Wtedy rzeczywiście
    różnice mogą być pomijalne.

    > Wg Ninika czyni znacznie gorszymi.

    To nie mój problem tylko Ninika. Ja szczerze powiedziawszy częściej
    potrzebuję większej GO niż mniejszej, ale nie o tym ta dyskusja tylko czy
    widać różnicę, czy nie.

    Pozdrawiam
    Winetoo