    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kondensatory filtrujące/odsprzegajace
    Date: Tue, 3 Mar 2009 07:04:19 -0600

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message
    news:gohg2j$hjh$1@news.onet.pl...
    > To schemat kita z Altery, czy cos mniej wiarygodnego? Bo ja bym roznych
    > pojemnosci bez dokladnej symulacji zasilania nie stawial. No i starac sie
    > filtrowac powyzej 150-200MHz nie ma sensu - takie filtrowanie jest na
    > poziomie struktury. Jesli juz koniecznie chcesz cos zrobic, to wstaw 0201
    > bezposrednio na piny - bedzie pewnie lepszy niz 0603 o 5x wiekszej
    > pojemnosci.

    To był schemat kitu Altery.

    > Masz na mysli 22uF elektrolit aluminiowy czy moze tantal?
    > Jak tantal to popatrz czy da sie go zamienic ceramicznym.

    A dlaczego miałoby się go nie dać zastąpić?
    http://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/Kemet%20P
    DFs/MLCC%200805%20X5R%20Caps.pdf
    Wybrałem najtańszy, 9 centów za sztukę przy szpuli 2500 sztuk.
    Może mieć najgorsze parametry ze względu na cenę...
    Za 11 centów jest kondziołek Muraty, również 0805:
    http://search.murata.co.jp/Ceramy/image/img/PDF/ENG/
    GRM21BR60J226ME39.pdf

    > Cena ta sama w automacie. Chyba jeszcze nikt nie liczy 'za obrot'?

    Nie, ale jak ja montuje prototypy ręcznie to mam mniej roboty
    i mniej szansy na pomyłkę :-)

    > Tez sie zastanawialem. Skonczylo sie na zastanawianiu, bo ceramiczne byly
    > wtedy troche drogie.

    Mój kumpel co siedzi biurko obok słyszał moje głośne myślenie i już na
    swojej płytce podmieniły wszystkie tantale na ceramikę 47uF/16V, X5R, 1210
    :-)