eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykilka pytań odnośnie sprzęgła › Re: kilka pytań odnośnie sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!ecngs!feeder2.ecngs.de!204.52.135.9.MISMATCH!feeder1.hal-mli.net!
    nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    Date: Mon, 13 Jun 2011 18:30:26 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kilka pytań odnośnie sprzęgła
    References: <4df616ea$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4df616ea$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <4df63b1e$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.110.11
    X-Trace: 1307982623 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2443 83.25.110.11:7512
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2375275
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-13 15:55, Mateusz pisze:
    > Cześć Wam,
    >
    > Pierwsza rzecz: w trakcie jazdy tego nie słychać, ale jak się podniesie
    > maskę to wydaje mi się, że przy wciskaniu sprzęgła słychać wysprzęglik
    > (takie typowe skrzypienie). Można coś z tym zrobić ? smarowałem
    > początkowe punkty zaraz przy pedale, ale to nie to. Czy to nie
    > przypadkiem jakiś z elementów sprzęgła ?
    >
    > Druga rzecz: Nie wiem czy to dobrze określę, ale wydaje mi się, że
    > sprzęgło mi się ślizga. Objawia się to mniej więcej tym, że w trakcie
    > jazdy, przy pomniejszym wciśnięciu gazu obroty rosną nieporównywalnie
    > szybciej niż prędkość (można wysłyszeć takie lekkie wycie silnika).

    Jeżeli przy puszczonym pedale sprzęgła obroty rosną, a prędkość nie, to
    sprzęgło jest niesprawne.

    Albo padł docisk (ale to się też objawia tym że łatwiej wciska się pedał
    sprzęgła), albo skończyła się okładzina, ewentualnie jest jakiś inny
    problem ze sterowaniem sprzęgłem, ale najbardziej prawdopodobne że po
    prostu się zużyło.

    > Nie
    > ma właściwie dramatu, bo auto ma takie same przyspieszenie jak miało.

    No to się zdecyduj :)
    Bo albo prędkość rośnie, albo nie.

    Nie ma takiej możliwości żeby obroty "uciekały" przy przyspieszaniu, a
    przyspieszenie było takie jak ma być.

    > Gdzieś słyszałem, że jak sprzęgło się ślizga to można spróbować ruszyć z
    > piątki np i jak faktycznie się ślizga to obroty pójdą w górę.

    To to już by był objaw sprzęgła w stanie zupełnego rozkładu.

    Jakimś tam parametrem jest to czy jesteś w stanie zerwać przyczepność
    strzałem ze sprzęgła (zakładając że masz napęd na jedną oś) w stojącym
    samochodzie - czyli po prostu ruszyć z piskiem opon.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: