    From: "sth" <k...@l...vk>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kat wtrysku w dizlu
    Date: Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100

    > Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace silnika,
    > spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
    > Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
    > subtelne).
    > No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze sobie
    > zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie odczujesz
    > roznicy.
    > A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

    silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
    komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
    nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
    sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
    zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
    podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
    zwiekszenie tem komory spalania.