  • Data: 2011-01-30 19:48:16
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-30 18:46, sth pisze:
    > jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a
    > do tej pory byl na 7 ?
    > Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski
    > podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
    > Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
    > pomierzyc przed rozbiorka :/

    Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace
    silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
    Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
    subtelne).
    No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze
    sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie
    odczujesz roznicy.
    A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

    --
    Karolek