  • 1. Data: 2011-01-30 18:46:13
    Temat: kat wtrysku w dizlu
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    jaka bedzie roznica w pracy dizla jesli ustawimy kat wtrysku na 9st, a do
    tej pory byl na 7 ?
    Pytam poniewaz jest nieslislosc w manualach do mojego auta. Angielski podaje
    ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
    Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby
    pomierzyc przed rozbiorka :/

  • 2. Data: 2011-01-30 19:48:16
    Temat: Re: kat wtrysku w dizlu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 18:46, sth pisze:
> [...]
    > podaje ze ma byc 7 a hiszpanski ze 9 stopni.
    > Niestety nie wiem jak bylo ustawione fabrycznie bo nie wpadlem na to aby

    Wczesniejszy kat wtrysku moze spowodowac bardziej "twarda" prace
    silnika, spadek mocy (moze nie byc odczuwalny), powinien latwiej odpalac.
    Ale mozesz nawet nie zauwazyc roznicy w pracy silnika (zmiany sa dosc
    subtelne).
    No i jezeli silnik posiada wtryskiwacz sterujacy i komputer to moze
    sobie zrekompensowac pewna roznice w ustawieniu kata i w ogole nie
    odczujesz roznicy.
    A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2011-01-30 20:04:20
    Od: "sth" <k...@l...vk>

> [...]
    > roznicy.
    > A jaki to silnik, ze masz problem znalezc dane na temat kata wtrysku?

    silnik to 4d56 z mitsu. manuale mowia sprzeczne informacje. zadnych
    komputronow tam nie ma, czysta mechanika.
    nic to. po prostu sprawdze przy dwoch roznych katach co sie bedzie dzialo.
    sklonny jestem ustawic 9, bo chyba byl za wczesny wtrysk do tej pory gdyz
    zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
    podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje
    zwiekszenie tem komory spalania.

  • 4. Data: 2011-01-30 20:09:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 20:04:20 +0100, sth wrote:
> [...]
    >zdarzylo mi sie w te wakacje zagotowac lekko plyn w turcji przy stromym
    >podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny wtrysk powoduje

    A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

    Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

    J.

  • 5. Data: 2011-01-30 20:14:17
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    > Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

    jest podzialka na obudowie rozrzadu. od lewej 0 do 9. przy zero jest TDC.
    w kazdym razie przy 7 lub przy 9 mam miec na czujniku zegarowym 0,97-1,03 mm

  • 6. Data: 2011-01-30 20:17:27
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    > Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?
    >
    > Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

    http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011
    013020154.jpg

  • 7. Data: 2011-01-30 20:24:37
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 20:04, sth pisze:

> [...]
    > przy stromym podjezdzie kilkunasto kilometrowym. wyczytalem ze wczesny
    > wtrysk powoduje zwiekszenie tem komory spalania.

    9 bedzie wczesniejszy niz 7.
    Teoretycznie moze sie grzac, przy zbyt wczesnym, ale czy az tak mocno
    miales przestawiony...?
    Wedlug moich informacji to wersja A/B ma 7 stopni, a C/D 9 stopni, ale
    to w wersjch z turbosprezarka, czyli 4d56t.
    Musisz zatem zobaczyc jak Ty tam masz oznaczone i odpowiednio ustawic
    (odpowiednia literke powinienes znalezc na glowicy).
    No chyba, ze to silnik bez turbo, czyli jak pisales 4d56 z L200 czy cos
    takiego to wtedy ustwiasz 9 stopni.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2011-01-30 20:30:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 20:09, J.F. pisze:

    > A to nie jest kat wyprzedzenia poczatku wtrysku ?
    > Czyli 9 stopni to wczesniejszy niz 7 ?

    Tak wlasnie jest.

    > Choc dla diesla - nie powinno byc ogolnie jeszcze wiecej ?

    Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2011-01-30 20:45:40
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Tak wlasnie jest.

    w mojej logiki nie bardzo. zobacz na rysunek. 9 jest pozniej niz 7.

    > Zalezy od silnika, ale raczej dosc typowe wartosci.

    problem w tym ze dla mojegi silnika i 7 i 9 jest poprawne. tzn nie wiadomo
    jaki mam typ silnika poniewaz na glowicy nie ma oznaczen w miejscu gdzie
    powinny byc. silnik turbo.

  • 10. Data: 2011-01-30 20:47:21
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Tak wlasnie jest.

    9st ATDC (after TDC) jest pozniej niz 7 ATDC
    http://img21.imageshack.us/img21/8990/screenshot2011
    013020154.jpg

    chyba ze ja czegos nie rozumiem ?