eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki olej?Re: jaki olej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki olej?
    Date: Fri, 06 Jan 2012 14:04:28 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <je6rh2$5nt$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdvng6$c37$1@inews.gazeta.pl> <je1b7a$p18$1@inews.gazeta.pl>
    <4f048df2$1@news.home.net.pl> <je28gp$445$1@inews.gazeta.pl>
    <je3qj1$au8$1@inews.gazeta.pl> <je42d4$5po$1@inews.gazeta.pl>
    <je49gc$srv$1@inews.gazeta.pl> <je4j1u$e1$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-202-194.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325855074 5885 89.72.202.194 (6 Jan 2012 13:04:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jan 2012 13:04:34 +0000 (UTC)
    X-User: yansvanhorn
    In-Reply-To: <je4j1u$e1$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.25)
    Gecko/20111213 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.17
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2425301
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-05 17:27, Pete wrote:
    > On 1/5/2012 7:34 AM, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >> Termostat nie zapewnia utrzymania stałej temperatury oleju! Przy dużych
    >> obciążeniach temperatura oleju potrafi rosnąć w rejony 130-150C a
    >> temperatura wody pozostać w rejonie 95-100C
    >>
    >> Ta pierwsza wartość nie ma znaczenia jedynie gdy olej ma dokładnie 100C.
    >
    > Zgoda, ale olej w wiekszosci przypadkow wlasnie gdzies tam w okolicach
    > 100C sie trzyma.

    Zgoda. Na krótszym trasach nie osiąga nawet tyle.

    > Jedynie moze na torze mozna mowic o tak duzych
    > obciazeniach, ze olej osiaga stosunkowo wyzsza temperature. Jadac
    > Autobahn'em z max predkoscia przez dluzszy czas pewnie tez...

    Dużo zależy od typu silnika - turbo benzynowe napewno grzeją olej
    bardziej niż turbo diesle, wolnossące benzynowe. Dużo też zależy od tego
    jak silnik został zaprojektowany - część konstrukcji nie przewiduje
    dłuższej jazdy z większym obciążeniem i zwyczajnie się przegrzewa.
    Inna część radzi sobie z tym doskonale.

    > Niemniej nawet wtedy widuje sie, ze ludzie stosuja oleje typu M1 0w-40
    > zamiast cos w stylu 15w-40.

    Musiałbym popatrzeć w TDS. Ale nadal dostępne są oleje 0W-30, które mają
    HTHS >3.5, VI w okolicy 175 :-) Cóż chcieć więcej :-)

    > A to dlatego ze jak juz slusznie zauwazyles, jak zachowa sie olej przy
    > tych ekstremalnie wysokich temperaturach (powyzej 100C) zalezy od
    > parametrow typu HT/HS i VI. Same cyferki "Xw-YY" nie mowia nam
    > wszystkiego. Jeden olej 0w-30 moze byc bardziej stability niz drugi olej
    > 5w-30 w ekstremalnie wysokich temperaturach.

    Niektóre OW-30 potrafią być równie dobre jak XW-50. To o czym mówiliśmy
    to nadal część prawdy.. ponieważ również bardzo istotne jest to jak
    zachowuje się olej w miarę pokonywania kolejnych kilometrów... niektóre
    o teoretycznie wysokich parametrach posiadając kiepską bazę
    rekompensowaną duża ilościa dodatków mogą nas niemile zaskoczyć.

    BTW, zapomnieliśmy jeszcze o dość istotnym TBN, też warto na niego
    zwrócić uwagę :-)

    > W sumie chyba obaj sie tu zgadzamy, albo przynajmniej tak mi sie wydaje. :)

    Jak najbardziej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: