-
Data: 2012-01-06 14:04:28
Temat: Re: jaki olej?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-05 17:27, Pete wrote:
> On 1/5/2012 7:34 AM, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>> Termostat nie zapewnia utrzymania stałej temperatury oleju! Przy dużych
>> obciążeniach temperatura oleju potrafi rosnąć w rejony 130-150C a
>> temperatura wody pozostać w rejonie 95-100C
>>
>> Ta pierwsza wartość nie ma znaczenia jedynie gdy olej ma dokładnie 100C.
>
> Zgoda, ale olej w wiekszosci przypadkow wlasnie gdzies tam w okolicach
> 100C sie trzyma.
Zgoda. Na krótszym trasach nie osiąga nawet tyle.
> Jedynie moze na torze mozna mowic o tak duzych
> obciazeniach, ze olej osiaga stosunkowo wyzsza temperature. Jadac
> Autobahn'em z max predkoscia przez dluzszy czas pewnie tez...
Dużo zależy od typu silnika - turbo benzynowe napewno grzeją olej
bardziej niż turbo diesle, wolnossące benzynowe. Dużo też zależy od tego
jak silnik został zaprojektowany - część konstrukcji nie przewiduje
dłuższej jazdy z większym obciążeniem i zwyczajnie się przegrzewa.
Inna część radzi sobie z tym doskonale.
> Niemniej nawet wtedy widuje sie, ze ludzie stosuja oleje typu M1 0w-40
> zamiast cos w stylu 15w-40.
Musiałbym popatrzeć w TDS. Ale nadal dostępne są oleje 0W-30, które mają
HTHS >3.5, VI w okolicy 175 :-) Cóż chcieć więcej :-)
> A to dlatego ze jak juz slusznie zauwazyles, jak zachowa sie olej przy
> tych ekstremalnie wysokich temperaturach (powyzej 100C) zalezy od
> parametrow typu HT/HS i VI. Same cyferki "Xw-YY" nie mowia nam
> wszystkiego. Jeden olej 0w-30 moze byc bardziej stability niz drugi olej
> 5w-30 w ekstremalnie wysokich temperaturach.
Niektóre OW-30 potrafią być równie dobre jak XW-50. To o czym mówiliśmy
to nadal część prawdy.. ponieważ również bardzo istotne jest to jak
zachowuje się olej w miarę pokonywania kolejnych kilometrów... niektóre
o teoretycznie wysokich parametrach posiadając kiepską bazę
rekompensowaną duża ilościa dodatków mogą nas niemile zaskoczyć.
BTW, zapomnieliśmy jeszcze o dość istotnym TBN, też warto na niego
zwrócić uwagę :-)
> W sumie chyba obaj sie tu zgadzamy, albo przynajmniej tak mi sie wydaje. :)
Jak najbardziej :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.12 14:30 J.F.
- 06.01.12 21:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=