eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki olej?Re: jaki olej?
  • Data: 2012-01-06 14:04:28
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-05 17:27, Pete wrote:
    > On 1/5/2012 7:34 AM, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >> Termostat nie zapewnia utrzymania stałej temperatury oleju! Przy dużych
    >> obciążeniach temperatura oleju potrafi rosnąć w rejony 130-150C a
    >> temperatura wody pozostać w rejonie 95-100C
    >>
    >> Ta pierwsza wartość nie ma znaczenia jedynie gdy olej ma dokładnie 100C.
    >
    > Zgoda, ale olej w wiekszosci przypadkow wlasnie gdzies tam w okolicach
    > 100C sie trzyma.

    Zgoda. Na krótszym trasach nie osiąga nawet tyle.

    > Jedynie moze na torze mozna mowic o tak duzych
    > obciazeniach, ze olej osiaga stosunkowo wyzsza temperature. Jadac
    > Autobahn'em z max predkoscia przez dluzszy czas pewnie tez...

    Dużo zależy od typu silnika - turbo benzynowe napewno grzeją olej
    bardziej niż turbo diesle, wolnossące benzynowe. Dużo też zależy od tego
    jak silnik został zaprojektowany - część konstrukcji nie przewiduje
    dłuższej jazdy z większym obciążeniem i zwyczajnie się przegrzewa.
    Inna część radzi sobie z tym doskonale.

    > Niemniej nawet wtedy widuje sie, ze ludzie stosuja oleje typu M1 0w-40
    > zamiast cos w stylu 15w-40.

    Musiałbym popatrzeć w TDS. Ale nadal dostępne są oleje 0W-30, które mają
    HTHS >3.5, VI w okolicy 175 :-) Cóż chcieć więcej :-)

    > A to dlatego ze jak juz slusznie zauwazyles, jak zachowa sie olej przy
    > tych ekstremalnie wysokich temperaturach (powyzej 100C) zalezy od
    > parametrow typu HT/HS i VI. Same cyferki "Xw-YY" nie mowia nam
    > wszystkiego. Jeden olej 0w-30 moze byc bardziej stability niz drugi olej
    > 5w-30 w ekstremalnie wysokich temperaturach.

    Niektóre OW-30 potrafią być równie dobre jak XW-50. To o czym mówiliśmy
    to nadal część prawdy.. ponieważ również bardzo istotne jest to jak
    zachowuje się olej w miarę pokonywania kolejnych kilometrów... niektóre
    o teoretycznie wysokich parametrach posiadając kiepską bazę
    rekompensowaną duża ilościa dodatków mogą nas niemile zaskoczyć.

    BTW, zapomnieliśmy jeszcze o dość istotnym TBN, też warto na niego
    zwrócić uwagę :-)

    > W sumie chyba obaj sie tu zgadzamy, albo przynajmniej tak mi sie wydaje. :)

    Jak najbardziej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: