  • Data: 2009-01-25 08:26:48
    Temat: Re: hala katowice
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2009 13:52:11 +0000 (UTC), marcin markowski wrote:
    >Najpoważniejszym błedem tej hali było to, że wogole ktos zdecydowal się ją
    >budować w taki sposób i z takimi założeniami. Podstawową zasadą obowiązującą
    >w modelowaniu takiej konstrukcji jest jej czytelność (czyli innymi słowy
    >trzeba być pewnym "co opiera się na czym")

    Albo korzystamy z faktu ze mamy juz te komputery i podstawy sie
    zmienily - wcale nie musimy robic "czytelnie".

    >Tu błąd był taki że jak po
    >katastrofie prof. Biegus z PWR zapoznał sie z konstrukcją to sam nie
    >wiedzial jak to zamodelować przez dłuższy okres czasu. Po zamodelowaniu
    >okazalo się ze w jednym miejscu połączenie bylo przeciążone 8-krotnie (widac
    >jakie mamy wsp bezpieczenstwa ze to nie zawaliło się od razu).

    No wlasnie - przeciazone w stosunku do czego ?
    Jakis gotowy element ma 8-krotny nadmiar w stosunku do nominalu ?

    Czy projektanta uratowala inzynierska tradycja - z obliczen wychodzi
    ze wystarczy srubka M10, ale w budownictwie stosujemy minimum M20,
    i cztery zeby ladniej wygladalo.

    >Zreszta takie oznaki byly -
    >parę lat wczesniej nakrętki fruwały po obiekcie i to byl wlasnie moment w
    >którym mozna bylo zapobiec tragedii. Niestety nadzór budowlany nie zlecil
    >analizy projektu i sądze ze wina w duzej mierze spoczywa wlasnie na
    >inspektoracie nadzoru budowlanego.

    A w ogole wiedzial o tym ? Bo tak mi sie wydaje ze jak pofrunie
    nakretka to sie nie wzywa nadzoru .. i tu byc moze byl blad
    uzytkownika .. niekoniecznie zawiniony, bo w koncu moze nie miec
    wyksztalcenia zeby to wiedziec.

    >Jeszcze jedno ad odsniezania. Może nie ma obowiązku odsnieżania ale jednak
    >przy obliczeniach przyjmuje się jakąś warstwe śniegu. Nic nie przeszkadza
    >aby wpisać np w książce obiektu lub w instrukcji używania obiektu obowiązek
    >kontroli grubości pokrywy śnieżnej (i tak się robi).

    A byl tu takowy wpis ?

    Bo o ile rozumiem to stanowisko sadu w ktorej sprawie [ubezpieczenie
    ?] bylo takie ze u nas nie ma zwyczaju kontrolowac sniegu na dachu,
    uzytkownik moze zalozyc ze dach jest odpowiednio mocny ..

    No i czy ubezpieczenie wlasciciela hali obejmuje niekompetencje
    pracownika-administratora obiektu.
    Ktory moze byc na urlopie, zwolnieniu itp ..

    J.