    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: fotoradar znów
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 14 Apr 2013 23:12:50 +0200

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 21:54:53 +0200, jerzu napisał(a):

    > Niekoniecznie. Patrz przypadek auta z Danii z "mojego" wątku. Te
    > wezwania były własnie wystawiane przez straże mijskie/gminne. Jak
    > widać oni już też idą na ilość.

    Tam to jeszcze trochę inna bajka.
    Oczywiście można by się bawić w rozpoznawanie marek, modeli, kolorów itp.
    itd. ale to też raczej droga do nikąd.

    Jak dla mnie system zawsze będzie omylny - niezależnie czy to będą robić
    ludzie, automaty, czy jedno i drugie.

    Tyle że tu właśnie powinna być _prosta_ droga obrony przedądowej.
    Obwiniony powinien dostać zdjęcie, w dodatku z pouczeniem jakie cechy
    zdjęcia będą podstawą do unieważnienia pomiaru, a jakie nie.
    I łatwa droga przedsądowego odwołania się - listem, mailem, telefonem,
    która wtedy uruchamia jakąś tam bardziej drobiazgową analizę zdjęcia
    robioną przez żywą osobę która wtedy podejmuje decyzję czy koniecznie
    trzeba angażować sąd, czy może jasne jest że system pomylił tablice, albo
    na zdjęciu widać dwa samochody.

    Natomiast jak ktoś robi system omylny, a równolegle podejmuje celowe
    działania mające utrudnić obwinionemu wykrycie tych pomyłek i obronę, no to
    jest to już zupełnie naganne.