    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f30b3a$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 11 Sep 2015 20:55:54 +0200

    yabba pisze:

    > Nie przesadzaj, nie każdy gość hotelowy zachowuje się jak rozkapryszona
    > gwiazda. Przykro nam, zepsuło się, awarie czasem się zdażają. Nawet w
    > ekskluzywnych urządzeniach.

    Pretensje z powodu tego, że ktoś kojfnął na serce w pokoju hotelowym, bo
    komuś nie chciało się wymienić bateryjki, to zachowania "rozkapryszonej
    gwiazdy"?!

    > Chwilę wcześniej postulujesz, żeby zamek przy problemach z zasilaniem
    > otwierał się.

    Gdzie ja takie rzeczy postuluję?! Przy stwierdzniu stanu zasilana takiego,
    że mogą być problemy z otwarciem, ma się nie zamknąć. To jest zupełnie
    co innego. Takie działanie ma zaprojektowane mniędzy innymi po to, by
    narobić wstydu administratorowi hotelu, któremu nie chciało się zmienić
    bateryjki, mimo że przyszedł na to czas.

    > Jakie nieumyślne spowodowanie śmierci? Obsługa hotelu NIEZWŁOCZNIE
    > podjęła kroki w celu otworzenia niedziałającego zamka.

    ...pan dyrektor szpitala po stwierdzeniu, że pacjent sinieje, NIEZWŁOCZNIE
    ogłosił przetarg na defibrylator.

    > Upłynęło tylko tyle czasu co dotarcie do recepcji, wzięcie zapasowego
    > kluczyka/zapasowego zasilania i powrót do pokoju.

    Przetarg był ustawiony, wygrała go firma Speedy Gonzales & Sons, która
    już miała sprzęt w furgonetce stojącej u bram szpitala. Niestety pacjent
    był złośliwy i zmarł minutę wcześniej, zanim przyniesiono ustrojstwo.

    > Naprawdę sądzisz, że można podać hotel do sądu i żądać odszkodowania za
    > nadmiarowe 5 minut spędzone w ciepłym hotelowym korytarzu? I wygrać sprawę?

    Jeśli ktoś przy tej okazji zmarł, a owe 5 minut mogło mu uratowaź życie?
    Jasne, że można.

    > Ludziom psują się nowe luksusowe samochody kupione za miliony złotych i
    > muszą z tym żyć. Więc zaakceptują taki drobiazg jak konieczność zejścia
    > do recepcji i poproszenie o pomoc z zamkiem. Takie coś może przydażyć
    > się klientowi hotelu raz na kilka lat.

    Może nawet wcale się nie przydarzyć. Wystarczy za wczasu zmieniac baterie.

    > Kontrola bateryjki to w tych systemach jest przy okazji. Łącznośc
    > bezprzewodowa jest do natychmiastowej zmiany uprawnień. Gość zgubił
    > kartę, recepcjonista klika myszką i zamek 10 pięter wyżej jest już
    > przeprogramowany. Nie trzeba do niego chodzić z kartą programującą.

    Taki wyrafinowany system tym bardziej powinien mieć rozsądną politykę
    reakcji na różne okoliczności, nawet mało prawdopodobne (plany "B",
    "C" i "D' na wypadek kończącej się bateryjki -- o tym juz było).
    A cały ten podwątek jest o dobrym projektowaniu i o przewidywaniu.
    Wiem, dla wielu są to "mało istotne szczegóły". Ale przez takie
    szczegóły mamy wokół tyle źle zaprojektowanych urządzeń. To denerwuje
    zwłaszcza w przypadku urządzeń elektronicznych -- bo w elektronice
    można wszystko. To ludziom, którzy uważają, że analizowanie wszystkich
    przypadków jest stratą czasu, zawdzięczmy takie komunikaty jak
    "Error 82: Keyboard missing. Press [F1] to continue.".

    Jarek

    --
    duza by juz mogli mieć,
    ino oni nie chcom chcieć!