  • Data: 2010-12-07 13:12:32
    Temat: Re: dyfuzor do listwy ledowej
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Artur(m) wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:8m4bscF6bbU1@mid.uni-berlin.de...

    > Robię studio nagrań i salę koncertową. Próbuje znaleźć coś co w ciemności
    > (przyciemnieniu) będzie jakoś się wyróżniać. Dlatego żywo zareagowałem
    > na powyższą informacje. Widziałem reklamę Pepsi, która rozświetlała się
    > "liniowo" taka linijka LEDowa, zapalały się jakby kolejne LEDy.
    > Myślałem o LEDach sterowanych procesorem, ale liczba przewodów
    > zniechęcała.
    > Jeżeli masz w tym względzie wiedzę, to chętnie z niej skorzystam.

    Tego typu urządzeń nie robiłem, ale trochę się w LEDowych wyświetlaczach
    babrałem.
    Liczba przewodów jest rzeczą relatywną. Z moich zabawek najwięcej LEDów to
    121 sztuk, niezależnie sterowane. Adresowane za pomocą portu drukarki, bez
    procesora. Procesorowo zrobiłem 96 sztuk, sterowanie albo stały program,
    albo przez RS232.
    Ile drutów potrzebujesz zależy przede wszystkim od uniwersalności twojego
    "wyróżniacza". Liniowe rozświetlanie można zrobić prosto na rejestrach
    przesuwających, "karmionych" procesorem. Znaczy poziomo masz rejestr
    przesuwający, w pionie różne linijki. Teraz masz następne opcje: albo wsio
    równolegle, wtedy możesz różne prostokąty przesuwać, albo każda linijka
    osobno, wtedy potrzebujesz albo jedną nóżkę procesora na linijkę, albo
    robisz grupy linijek po 8 sztuk i do tego dekoder na 256 grup. Wtedy dwoma
    portami 8 bitowymi możesz załatwić 1024 linii lub 341 linii RGB. Tylko
    procesor musi być odpowiednio szybki, ewentualnie jakieś CPLD albo co też
    możliwe.
    Sterowanie tym majdanem. Zależy od reszty sprzętu. Najlepiej chyba mieć
    programy wstrzelone lokalnie w display, wybór programu albo przez sterowanie
    oświetleniem (jak masz już coś takiego), albo przez RS485 czy inny Ethernet.
    Możliwość ręcznego ustawienia też jest niegłupia. Ustawiasz program i leci
    sam.

    Waldek