  • Data: 2018-10-04 20:44:08
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-02 o 15:45, s...@g...com pisze:

    > Rowerzysta musi zwolnic. I utrzymywac kontakt wzrokowy z kierowca.

    Tak jak napisałem - jeśli kierowca nie widzi rowerzysty to i w drugą
    stronę to działa. Kontakt wzrokowy rowerzysty z kierowcą następuje
    głównie po wybiciu kaskiem rowerowym bocznego okna samochodu :-D

    > Kierowca musi sie zatrzymac przed ddr, "pokazac" maske i powoli wjechac tam gdzie
    potrzebuje. Ale zrobic to tak ze ma udzielic pierwszenstwa tym ktorych widzi.

    Jeśli mowa o życiu realnym - nie przypominam sobie sytuacji aby
    jakikolwiek kierowca tak postępował. Jeśli dochodzi do kursu
    kolizyjnego, to praktycznie zawsze oznacza to ostre hamowanie obu stron
    "konfliktu". Tak wiec "jakoś" to działa ale nie w opisany sposób.

    > Ja robie podobne czasy na rowerze i autem. I jak jade rowerem to nawet na sciezce
    jestem ostrozny w miejscach takich jak pokazales. Nie zapieprzam, zwalniam, zagladam
    zza roga czy cos tam nie jedzie, patrze za siebie czy ktos skrecajacy w prawo od tylu
    na mnie nie najedzie.

    Też tak czynię. Zwalniam do takiej prędkości by ostre hamowanie mogło
    być skuteczne i jestem na nie przygotowany. Gdy zobaczę kierowcę (a on
    mnie) to chyba nigdy bez nerwowego hamowania się nie obeszło. Odległość
    gałek ocznych obu stron to ... strzelam... 3m? Wielokrotnie przyglądałem
    się tym sytuacjom - scenariusz powtarza się w kółko.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek