  • Data: 2018-10-09 20:39:03
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.10.2018 o 19:44, Marek S pisze:

    > Właśnie nie. Jest dokładnie odwrotnie. Władza tworzy prawo aby
    > podporządkować je regule "dajcie mi człowieka a ja znajdę paragraf na
    > niego". Przepisy mają być mętne by można było je swobodnie naginać.

    To jest raczej kwestia usiłowania bardzo dokładnego opisania każdego
    możliwego przypadku. Jak chcesz opisać każdy i możliwie dokładnie to
    potem są sprzeczności.

    > Jasne, w wielu rzeczach trzeba uogólniać lecz w takich jak np.
    > pierwszeństwo na skrzyżowaniu - zupełnie nie ma racjonalnego
    > wytłumaczenia taki algorytm myślenia.

    Ale tu sprzeczności nie ma. Ma ustąpić pierwszestwa rowerzyście, a
    rowerzysta ma pierwszeństwo. Gdzie tu sprzeczność?

    > Tak sobie przewijam grupę rowerową i nie natrafiłem tam na Twój nick.
    > Możesz więc nie łączyć się ze mną w bólu nie rozumiejąc rowerzystów :-)

    Przeglądaj dawniej - ktoś tam jeszcze siedzi?

    > W ostatnim czasie, chyba nawet nie latach, zauważyłem bardzo pozytywne
    > tendencje przy tworzeniu DDR. Nie dosyć, że stają się one równiutkie jak
    > pupa niemowlaka (co i tak kolarzy nie przekonuje i wolą dziurawą
    > jezdnię), usuwa się zakręty pod kątem prostym,

    Też zauważyłem - w końcu zaczyna się budować drogi dla rowerow dla
    rowerzystów a nie przeciw nim.

    >i przenosić istniejące przejazdy rowerowe na zewnętrzną część
    > skrzyżowań. Więc nie tylko ja dostrzegłem problem.

    To robi się z innego powodu, pisałem już jakiego.

    > Moim zdaniem to nie tak.

    Ależ właśnie tak. To jest wyjazd z zadupiastej osiedlówki. Nikt nie
    będzie wywijał ścieżki, tworząc dwa dodatkowe punkty kolizyjne z
    pieszymi, tylko po to, żeby samochód blokaował przejście a nie przejazd,
    a przez 99% czasu nie działo się tam nic ścieżka omijała nieistniejący
    pojazd.

    > I tak jestem pod wrażeniem, że krawężniki
    > obniża się wszędzie na przejazdach. Pewnie ktoś właśnie jasno i prosto
    > napisał to jełopowi w jakimś paragrafie.

    Dokładnie - tak jest zapisane. Byłem świadkiem "zabawnej" sytuacji jak
    inspektor przyszedł i kazał poprawiać krawężnik "bo moze być 1 cm
    różnicy". Oczywiście ci kretyni odmierzyli dokładnie ten jeden
    centymeter. Potem rozbierali jeszcze raz na równo, bo inspektor takiego
    poczucia humoru nie miał:)