-
Data: 2018-10-09 19:44:23
Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-10-07 o 22:00, Shrek pisze:
>> Polacy kochają formalizację, a w tym przypadku jest ona możliwa.
>
> Chyba żartujesz. Może prawnicy i władza. Przeciętny Polak ma zawiłości
> prawne głęboko gdzieś. I często słusznie.
Właśnie nie. Jest dokładnie odwrotnie. Władza tworzy prawo aby
podporządkować je regule "dajcie mi człowieka a ja znajdę paragraf na
niego". Przepisy mają być mętne by można było je swobodnie naginać.
Jasne, w wielu rzeczach trzeba uogólniać lecz w takich jak np.
pierwszeństwo na skrzyżowaniu - zupełnie nie ma racjonalnego
wytłumaczenia taki algorytm myślenia.
Natomiast my Polacy jako naród jesteśmy liderem w EU pod względem ilości
spraw w sądzie przypadających na głowę i obywatela i sędziego.
> Równie dobrze rowerzysta może ominąć samochód po przejściu. Ale ty
> właśnie uparłeś się, że ma być 100% legitnie, więc teraz kombinuj:P
Tak sobie przewijam grupę rowerową i nie natrafiłem tam na Twój nick.
Możesz więc nie łączyć się ze mną w bólu nie rozumiejąc rowerzystów :-)
W ostatnim czasie, chyba nawet nie latach, zauważyłem bardzo pozytywne
tendencje przy tworzeniu DDR. Nie dosyć, że stają się one równiutkie jak
pupa niemowlaka (co i tak kolarzy nie przekonuje i wolą dziurawą
jezdnię), usuwa się zakręty pod kątem prostym, to i zaczyna się tworzyć
nowe i przenosić istniejące przejazdy rowerowe na zewnętrzną część
skrzyżowań. Więc nie tylko ja dostrzegłem problem. Ofukany przez
rowerzystę sirapacz - jako kierowca - sam też zgrzytu doświadczył.
> Za bardzo kombinujesz. Myślisz, że drogowcy i ustawodawca nie ma nic
> lepszego do roboty, tylko ustawianie pułapek na kierowców na Bethowena w
> Warszawie. Po prostu wyszło jak wyszło i tyle.
Moim zdaniem to nie tak. Przepisy mówią: rób jak chcesz byle DDR jakieś
minimalne wymogi spełniał. Więc projektant, który nigdy roweru nie miał
robi jak potrafi. Czyli nie potrafi. Gdyby więc jełopowi jasno napisali,
że rowerzysta nie zakręci pod kątem prostym, wyrypie się na niestabilnej
lub rozłażącej się kostce brukowej, dojdzie do konfliktowych sytuacji na
przejazdach jeśli te będą po wewnętrznej stronie skrzyżowań itd. to
jełop zaprojektowałby lepiej. I tak jestem pod wrażeniem, że krawężniki
obniża się wszędzie na przejazdach. Pewnie ktoś właśnie jasno i prosto
napisał to jełopowi w jakimś paragrafie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.18 20:39 Shrek
- 10.10.18 14:08 Marek S
- 10.10.18 19:58 Shrek
- 11.10.18 21:31 Marek S
- 11.10.18 21:50 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=