  • Data: 2018-10-11 21:31:49
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-10 o 19:58, Shrek pisze:

    > I jak to chcesz ująć, że DDR dla rowerów ma być dalej od skrzyżowania
    > niż chodnik, żeby nie tworzyć absurdów w miejscach gdzie jednak powinna
    > być z jakiegoś powodu bliżej?

    Ktoś akceptuje projekty w budownictwie zapewne. Więc sytuacje szczególne
    wystarczy scedować do akceptacji tego guru. Jeśli uzasadnienie przekona
    go o słuszności złamania reguły - tak też się stanie.

    Przy okazji naszej dyskusji - właśnie natrafiłem na świeżo położoną DDR.
    Jakaż była moja radość, gdy przejazdy dla niej położono po stronie
    zewnętrznej skrzyżowań. Przypuszczam, że zapis, o jakim dyskutujemy
    pewnie już istnieje bo jakoś nie dowierzam przypadkowi. No chyba, że
    projektanci DDRów mają obowiązek przejechania się rowerem po tym co
    zaprojektowali - zanim w życie plan wejdzie. :-)

    > Zdziwiłbyś się jak dokładnie jest to rozpisane w rozporządzeniu o
    > długiej nazwie dotyczącej znaków i sygnałów. Właśnie nadmiernie dokładne
    > opisywanie prowadzi czasem do absurdów.

    Chwila, czyli to, że większość DDRów ma przejazdy po wewnętrznej stronie
    skrzyżowania jest jednym z tych absurdów. o których piszesz?

    > Jak popatrzysz na mapę, to wszyskie są bliżej jezdni. Pownie jest (był)
    > ku temu jakiś powód. Prawdę mówiąc nie wiem jaki, ale nawet te nowe.

    I o tym właśnie mowa. Dlatego napisałem gdzieś powyżej o tym, że teraz
    próbują czasem przerzucać przejazdy na właściwą stronę tworząc slalomy
    przed nimi.

    A ja właśnie obserwuję coś dokładnie odwrotnego niż piszesz. Nowe DDRy
    widuję już po właściwej stronie: czyli jezdnia->trawnik->chodnik->i
    dopiero wtedy DDR. Pytanie: czy to tylko przypadek bo lokalny guru
    drogowy akurat ma rower i z niego korzysta? Czy może jednak coś się
    zmieniło w prawie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek