  • Data: 2018-10-10 14:08:08
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-09 o 20:39, Shrek pisze:

    > To jest raczej kwestia usiłowania bardzo dokładnego opisania każdego
    > możliwego przypadku. Jak chcesz opisać każdy i możliwie dokładnie to
    > potem są sprzeczności.

    Ale nie o każdym możliwym przypadku mówimy lecz o banalnych konkretach.
    Są sytuacje, które da się jednoznacznie określić a nie robi się tego z
    jakiegoś względu. O tym mówię.

    > Ale tu sprzeczności nie ma. Ma ustąpić pierwszestwa rowerzyście, a
    > rowerzysta ma pierwszeństwo. Gdzie tu sprzeczność?

    Nie o to chodzi. Podałem grupę zagadnień jaką jest ruch na skrzyżowaniu
    czy ich budowa, którą da się jednoznacznie ująć w przepisach.

    > Przeglądaj dawniej - ktoś tam jeszcze siedzi?

    Mniej więcej tyle co tu :-)

    > Ależ właśnie tak. To jest wyjazd z zadupiastej osiedlówki. Nikt nie
    > będzie wywijał ścieżki, tworząc dwa dodatkowe punkty kolizyjne z
    > pieszymi, tylko po to, żeby samochód blokaował przejście a nie przejazd,
    > a przez 99% czasu nie działo się tam nic ścieżka omijała nieistniejący
    > pojazd.

    Gdyby ta ścieżka była od razu zaplanowana po właściwej stronie chodnika,
    to nie byłoby trzeba wywijać. Zresztą taka sytuacja miała miejsce
    niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Wyszło zabawnie. Kiedyś tam, jak
    DDRy zaczynały być modne robiło się je za pomocą farby. No i podzielili
    chodnik na pół białą linią. DDR wypadł pomiędzy pieszą częścią chodnika
    a jezdnią. Jakiś czas potem zaczęto budować skrzyżowania z przejazdami
    na drodze tejże ścieżki i DDR wypadł tak jak lubisz - kolizyjnie z
    samochodami oczekującymi na skręt. Co więc zrobiono? Zmieniono
    oznakowanie na chodniku w taki sposób, że zamieniono miejscami DDR i
    część pieszą :-D

    > Potem rozbierali jeszcze raz na równo, bo inspektor takiego
    > poczucia humoru nie miał:)

    :-) :-)

    --
    Pozdrawiam,