  • Data: 2013-09-13 13:27:33
    Temat: Re: "dorabiana" tablica rejestracyjna
    Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-13 10:54, Kacper pisze:
    > Co jakiś czas napotykam na drodze samochody z dorabianą przez
    > właściciela rejestracją. Podróbki te są bardziej, lub najczęściej mniej
    > udolne i nawet z daleka widać, że to jakaś lipa, plastikowa tablica lub
    > papierowa, albo krój liter nie ten, hitem była zalaminowanakartka z
    > bloku bristolu.
    > Czy takie coś jest legalne? Jaki mandat grozi za taką samoróbkę? Tak
    > samo mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych "odpadniętych"
    > tablic za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie chcę się jej
    > przykręcić/przykleić.

    Dawno temu, gdy tablice rdzewiały dość szybko, powszechnie stosowane
    były nakładki plastikowe na tablice. Nakładki te robili rzemieślnicy i
    po prostu przykręcało je się do oryginalnych, acz skorodowanych tablic.
    Na początku gliniarnia się czepiała, ale przegrali jedna sprawę i odpuścili.
    Tablica podawała legalne i zgodne z prawda numery, była czytelna a w
    wypadku pożaru, co było ich koronnym zarzutem wobec tablic plastikowych,
    numer zachowywał się na będącej pod spodem tablicy metalowej.
    Oczywiście tablica plastikowa miła te sam numery co metalowa.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P