  • 1. Data: 2013-09-13 10:54:53
    Temat: "dorabiana" tablica rejestracyjna
    Od: "Kacper" <k...@m...pl>

    Co jakiś czas napotykam na drodze samochody z dorabianą przez właściciela
    rejestracją. Podróbki te są bardziej, lub najczęściej mniej udolne i nawet
    z daleka widać, że to jakaś lipa, plastikowa tablica lub papierowa, albo
    krój liter nie ten, hitem była zalaminowanakartka z bloku bristolu.
    Czy takie coś jest legalne? Jaki mandat grozi za taką samoróbkę? Tak samo
    mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych "odpadniętych" tablic
    za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie chcę się jej
    przykręcić/przykleić.

  • 2. Data: 2013-09-13 11:01:18
    Temat: Re: "dorabiana" tablica rejestracyjna
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Sep 2013 10:54:53 +0200 osobnik zwany Kacper
    napisał:

> [...]
    > samoróbkę? Tak samo mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych
    > "odpadniętych" tablic za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie

    nie jest legalne.
    Ale co Ci to przeszkadza? Chcesz się bawić w ORMOwca?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-09-13 11:43:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Kacper pisze tak:

    > tablica lub papierowa, albo krój liter nie ten, hitem była
    > zalaminowanakartka z bloku bristolu.

    Trzeba wcześniej zrobić zdjecie i w razie czego wydrukować i
    zalaminować :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-09-13 11:45:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2013 11:01, masti pisze:

    > nie jest legalne.
    > Ale co Ci to przeszkadza? Chcesz się bawić w ORMOwca?

    FIY: zadawanie pytań jest legalne. Bycie ciekawym nie jest też niemoralne ;)

  • 5. Data: 2013-09-13 11:47:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2013, Kacper wrote:

> [...]
    > rejestracją. Podróbki te są bardziej, lub najczęściej mniej udolne i nawet

    Poproszę o definicję "legalności" :)

    > Jaki mandat grozi za taką samoróbkę?

    IMO nie ma takiej możliwości.
    Mandat przysługuje ewentualnie za jazdę bez tablicy (bo to JEST jazda
    bez tablicy), natomiast podrobienie dokumentu jest wyłącznie
    przestępstwem, tyle, że jak sam piszesz WIDAĆ, że to nie jest
    oryginalny dokument.
    Czyli nie tyle jest to "podróbka", co "kopia dokumentu".
    Znaczy "za samoróbkę" nie widać podstaw do ukarania (jakby były,
    to nie mandatem, bo podrabianie dokumentów stanowi zaraz
    przestępstwo a nie wykrocznie), za jazdę bez tablicy ewentualnie można.
    Sytuacja wygląda mniej więcej tak, jakbyś komuś kto chce widzieć
    Twój dowód pokazał kserokopię (ale z prawdziwymi danymi, nie
    sfałszowaną!) - trudno uznać, że posługujesz się sfałszowanym
    dokumentem. Zainteresowany kopię zaakceptuje albo nie, ale to
    leży już poza zakresem "posługiwania się".
    Różnica taka, że dowodu mieć przy sobie nie trzeba zaś tablica
    na pojeździe powinna być. A nie ma :)
    Oczywiście "na logikę" taka samoróbka wypełnia warunek "mniejszej
    szkodliwości społecznej", co na normalny język można przełożyć
    "jak numer jest prawdziwy to szkody nie wyrządza".
    Byloby więc nielogiczne karanie taką samą "działką" jak kogoś,
    kto jedzie tak bez oryginału jak i (bez) kopii tablicy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-09-13 12:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > FIY: zadawanie pytań jest legalne. Bycie ciekawym nie jest też niemoralne ;)

    Śmiesznie wyszło, bo to poprzednik jest zwyczajnie ciekawy ;)
    (nie wyraził oburzenia, a ciekawość właśnie, o!)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-09-13 12:35:14
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.09.2013 10:54, Kacper pisze:

    > Tak
    > samo mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych "odpadniętych"
    > tablic za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie chcę się jej
    > przykręcić/przykleić.

    mnie kiedyś zatrzymali jak miałem tablice za szybą, miałem ultimatum,
    albo zamontuje na miejscu, albo mandacik, przywiązałem kawałkiem sznurka
    co akurat miałem bo ramka była połamana i było po problemie.

  • 8. Data: 2013-09-13 13:10:02
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2013-09-13 10:54, Kacper pisze:
> [...]
    > samo mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych "odpadniętych"
    > tablic za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie chcę się jej

    http://www.youtube.com/watch?v=-x9UVg6XGBo

    pozdr

  • 9. Data: 2013-09-13 13:27:33
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]
    > samo mnie interesuje wożenie, tym razem już prawdziwych "odpadniętych"
    > tablic za szybą przednią i tylnią, bo właścicielowi nie chcę się jej

    Dawno temu, gdy tablice rdzewiały dość szybko, powszechnie stosowane
    były nakładki plastikowe na tablice. Nakładki te robili rzemieślnicy i
    po prostu przykręcało je się do oryginalnych, acz skorodowanych tablic.
    Na początku gliniarnia się czepiała, ale przegrali jedna sprawę i odpuścili.
    Tablica podawała legalne i zgodne z prawda numery, była czytelna a w
    wypadku pożaru, co było ich koronnym zarzutem wobec tablic plastikowych,
    numer zachowywał się na będącej pod spodem tablicy metalowej.
    Oczywiście tablica plastikowa miła te sam numery co metalowa.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 10. Data: 2013-09-13 13:42:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-13, twistedme <t...@o...pl> wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=-x9UVg6XGBo

    To akurat chyba co innego. Czesto kopie woza ludzie np na wieszaku na rowery
    co to zaslania normalna tablice rejestracyjna bo nie mozna jej przelozyc
    na owy wieszak bo poniewaz przepisy stanowia ze ma byc na pojezdzie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200