    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: do stockowców
    Date: Thu, 12 Jul 2012 09:00:29 +0200

    W dniu 2012-07-11 13:11, de Fresz pisze:

    > Pitolenie. Jak widać zupełnie nie rozumiesz praw rządzących materiałami
    > używanymi w projektach graficznych. Ciasno kadrować można sobie fotki do
    > albumu czy galerii www, w przypadku materiałów do stocków, gdzie to nie
    > do fotografa należy decyzja jak ostatecznie będzie wyglądał materiał ze
    > zdjęciem, jest niekompetencją delikatnie mówiąc. Dość powszechną
    > niestety. A używa się takiego badziewia wyłącznie dlatego, że jest to
    > akurat najlepsze co można znaleźć (nierzadko - w określonym budżecie).

    > Fajne brednie, tak uroczo oderwane od rzeczywistości. Czasem nie mając o
> [...]

    Aż mi się cisną brzydkie słowa na ciebie bo brednie to ty wypisujesz.
    Akurat i od prawie 20 lat zajmuję się grafiką, a jeszcze dłużej
    fotografią. Mam również tą przyjemność, że od kilku lat i kupuję i
    sprzedaję zdjęcia za pośrednictwem Stocków.

    Zdjęcia są takie jak są bo ich autor tak chciał - dałem ci przykład z
    całą głową i włosami - twoje argumenty były, że rysy klientowi się
    podobały. Modelka ta sama rysy te same... dlaczego nie tamto, a te z
    uciętą głową wybrał klient?

    Zrobienie zdjęcia stockowego wbrew pozorom kosztuje tyle samo co na
    indywidualne zamówienie z tą różnicą, że pierwsze mogą mieć tysiące,
    drugie może być na wyłączność.

    Po za tym zawsze możesz napisać do autora i poprosić o "całą głowę"
    jetem przekonany, że pewnie w swoich zbiorach takie ma i ci odsprzeda.

    Myślisz, że przypadkiem jest to iż zdjęcie ma ponad 1000 pobrań

    (http://www.istockphoto.com/stock-photo-15424718-gor
    geous-young-female-smiling-confidently.php?st=2bbe27
    1)

    Gdyby autorowi lepiej się sprzedawały z całą głową to takie by z
    pewnością robił ale widocznie ludziom podobają się inne - te z obciętą
    głową. Ty jesteś tu wyjątkiem i chcesz całe szukaj.

    Nie wiem jakim pokornym cielęciem jesteś skoro nie potrafisz powiedzieć
    klientowi. To zdjęcie z obciętą głową kosztuje 10 USD, a takie z całą
    500... Zresztą co to za problem czasem kupić dwie foty i dorobić włosy.

    Nie wiem czym się irytujesz taka jest ta praca.
    Za chwilę napiszesz, co za idioci robią zdjęcia z włosami rozwianymi bo
    przecież tego nie można przenieść na inne tło.

    Ariusz