  • 1. Data: 2012-07-05 11:42:00
    Temat: do stockowców
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    Witajcie,

    jezeli czytaja to ludzie umieszczajacy zdjecia na stockach - wielka
    prosba/apel.

    NIE KADRUJCIE MODELKOM GŁÓW!

    Juz ktorys raz musze doklejac/dorysowywac wlosy, bo modelka ma uciete pol
    glowy, a pani z marketingu akurat to zdjecie pasuje...
    Sam szukajac zdjec nie raz sie na to wkurzam. Przeciez te fotki w 90%
    przypadkow ida dalej do obrobki, rozumiem oczywiscie poprawki kolorystyczne,
    ale takie waskie kadrowanie nie ma zadnego uzasadnienia wg mnie, jeszcze
    jakby wstawil 2 - jedno kadrowane, drugie nie, to ok, a tak.... Jak bede
    chcial to sam sobie wykadruje.

    Z gory dziekuje w imieniu grafikow :)

    Z lekkim przymruzeniem ;)
    Przemek

  • 2. Data: 2012-07-05 16:23:35
    Temat: Re: do stockowców
    Od: Les <s...@p...fm>

    Dobrze mówi - polejcie mu!

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2012-07-07 13:06:39
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > przypadkow ida dalej do obrobki, rozumiem oczywiscie poprawki kolorystyczne,
    > ale takie waskie kadrowanie nie ma zadnego uzasadnienia wg mnie,

    Powinienes podac przyklad umieszczenia takiego zdjecia w publikacji -
    ,,na spad" - kiedy tenze (3 mm) przy nieduzej skali glowy do reszty
    zdjecia (lub mniejszej powierzchni reprodukcji), ucina modelce
    twarzoczaszke na wysokosci brwi. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2012-07-09 13:00:28
    Temat: Re: do stockowc?w
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-05 11:42, twistedme pisze:
    > NIE KADRUJCIE MODELKOM G??W!
    >
    > Juz ktorys raz musze doklejac/dorysowywac wlosy, bo modelka ma uciete pol
    > glowy,

    Ale nierzadko na zdjęciu jakość wykadrowanej z większej całości twarzy
    jest gorsza niż oryginalnie wykadrowana podczas robienia zdjęcia.
    Optyka ma swoje ograniczenia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-07-09 16:15:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Ale nierzadko na zdjęciu jakość wykadrowanej z większej całości twarzy
    > jest gorsza niż oryginalnie wykadrowana podczas robienia zdjęcia.
    > Optyka ma swoje ograniczenia.

    Nie po to wynaleziono różne plany, by z nich nie korzytać... :) Od
    planu pełnego (totalnego! :)) aż po detal cebulki lub wyprysku... ;-)

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-07-09 18:58:23
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > Ale nierzadko na zdjęciu jakość wykadrowanej z większej całości twarzy
    > jest gorsza niż oryginalnie wykadrowana podczas robienia zdjęcia.
    > Optyka ma swoje ograniczenia.

    nie bardzo rozumiem, mi nie chodzi o to, zeby zamiast twarzy były całe
    postacie, tylko o tego typu sytuacje (kilka pierwszych z brzegu zdjęć):

    http://pl.fotolia.com/id/42134435
    http://pl.fotolia.com/id/42264808
    http://pl.fotolia.com/id/42271400
    http://www.istockphoto.com/stock-photo-15424718-gorg
    eous-young-female-smiling-confidently.php?st=2bbe271
    http://www.istockphoto.com/stock-photo-19618209-beau
    tiful-woman.php?st=2bbe271
    http://www.istockphoto.com/stock-photo-18674419-port
    rait-of-a-young-woman.php?st=2bbe271

    pozdr
    Przemek

  • 7. Data: 2012-07-09 19:14:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-05 09:42:00 +0000, "twistedme" <t...@o...pl> said:

> [...]
    > ale takie waskie kadrowanie nie ma zadnego uzasadnienia wg mnie, jeszcze
    > jakby wstawil 2 - jedno kadrowane, drugie nie, to ok, a tak.... Jak bede

    Czegoś tu nie rozumiem.
    Jeżeli Pani z marketingu "to" zdjęcie się podoba, to chyba podoba się z
    jakiegoś powodu. Ktoś zrobił zdjęcie. Ktoś je kupił takie jakim jest, a
    nie takie jakim by było gdyby to zrobił ktoś inny.
    Jeżeli takie jak jest na stocku nie pasuje z jakiegoś powodu, to albo
    się szuka innego, albo zleca zrobienie takiego jak się chce.
    Takie, a nie inne kadrowanie ma głęboki sens. Bo to jest tak, a nie
    inaczej skadrowane, taki jest tego sens.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-07-10 08:00:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-09 18:58, twistedme pisze:

    > nie bardzo rozumiem, mi nie chodzi o to, zeby zamiast twarzy by?y ca?e
    > postacie, tylko o tego typu sytuacje (kilka pierwszych z brzegu zdj??):
    >
    > http://pl.fotolia.com/id/42134435

    Uhm.
    No to faktycznie. Ucinać taki detal

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2012-07-10 08:33:20
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

> [...]
    > Takie, a nie inne kadrowanie ma głęboki sens. Bo to jest tak, a nie
    > inaczej skadrowane, taki jest tego sens.

    Czysto teoretycznie Twoj wywod moze jest i sluszny i ma jakiś sens. Ale
    niestety praktyka jest zgola inna. Podobaja jej się rysy twarzy, usmiech, a
    to, ze model ma uciete 3cm glowy nie czyni chyba tego ujecia genialnym i nie
    z tego powodu jej się podoba.

    Wytlumacz mi prosze jaki gleboki sens ma np takie ujecie:
    http://pl.fotolia.com/id/42264808

    Nie ma co wysuwac argumentow typu: "nie podoba ci sie, to zlec sesje", bo
    nie o to tu chodzi. Chodzi tylko o to, zeby nie robic sobie pod gorke, a
    ulatwiac zycie :)

    Z pozdrowieniami
    Przemek

  • 10. Data: 2012-07-10 22:21:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-10 06:33:20 +0000, "twistedme" <t...@o...pl> said:

    > "nie podoba ci sie, to zlec sesje"

    I Twój apel na plrecfotocyfrowa ma niby zmienić co? Przeczytało go 30
    ludzi, z czego 0 stockowców.

    Zejdź na ziemię.