  • Data: 2012-07-12 11:52:16
    Temat: Re: do stockowców
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-11 18:27:14 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Potok słów i zero konkretów.

    Było parę konkretów, ale widzę, że czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.

    > 1. Jaki procent tego budżetu to owo zdjęcie za xx* zł?

    To zupełnie bez znaczenia. Budżet jest podzielony na pozycje: druk
    (przykładowo) 25000, projekt+zdjęcie+obróbka 5000. I w wielu
    przypadkach choćbyć klękał przed klientem, nic tego nie zmieni.
    Albo inny przykład: klient dostał fajnego lasta w Newsweeku, zamiast
    cennikowych 40.000, zapłaci 15.000, ale last, jak to last, reklama ma
    być na piątek do końca dnia w redkakcji. Temat zdjęcia: czteroosobowa
    rodzina na słonecznej (pustej) plaży. Wyceń mi taką sesję, przypominam,
    że dziś jest czwartek. Albo przytocz jakiś fajny tekst, jak napisać
    klientowi, żeby spadał na drzewo i nie dziadował z kupowaniem lastów.

    > Żeby było uczciwie ile zapłaci klient za gotową ulotkę, kalendarzyk na
    > biurko, czy co tam z tymi obciętymi czuprynami ma się ukazać.

    Widzę że nie kumasz podstawowych przyczyn korzystania ze sztoków. Po
    pierwsze CZAS, po drugie realna MOŻLIWOŚĆ zrobienia określonych zdjęć,
    dopiero później CENA. Tym bardziej, że w niektórych przypadkach sztoki
    z wieloma polami eksploatacji wcale nie wychodzą szczególnie taniej od
    zlecenia sesji.

    de Fresz