  • Data: 2012-07-12 13:51:46
    Temat: Re: do stockowców
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-12 11:58, twistedme pisze:

    > Ja pokazałem to zdjęcie
    > http://www.istockphoto.com/stock-photo-18674419-port
    rait-of-a-young-woman.php?st=2bbe271

    > Ty to:
    > http://www.istockphoto.com/stock-photo-18857104-woma
    n-using-fitness-weights.php?st=11da259

> [...]
    >
    > Możesz rozwinąć? tzn. klient zapłaci tyle co na stocku?
    > Ile kosztuje u Ciebie zrobienie 2 fotek, z różnymi modelami, jedno w
    > górach, drugie nad morzem? Jaki czas wykonania?
    >
    > Piszesz jakby zlecanie sesji było jakąś alternatywą dla stocków. Sprawa
    > wygląda tak, że pewnych zdjęć nigdy na stockach nie znajdziesz (jak np.
    > zdjęcia konkretnych produktów - z oczywistych powodów), i na odwrót,
    > nikt o zdrowych zmysłach nie zleca robienia zdjęć, które mają być pewną
    > neutralną ilustracją, zapchajdziurą itp. jeżeli może takie bez problemu
    > kupić za kilkanaście złotych i mieć je natychmiast.

    geous-young-female-smiling-confidently.php?st=2bbe27
    1)

> [...]
    > nie kadrowania, bo dla mnie to bezsensowne obcinanie, które stwarza
    > tylko problemy nie wnosząc w zamian nic. Stock to nie galeria sztuki
    > gdzie kupuje się dzieła skończone, a raczej hurtownia z półproduktami.
    >
    > Nie wiem dlaczego za wszelką cenę starasz się udowodnić, że ten który
    > obcina te 3 cm ma racje (argument: "bo tak chciał") i ma to jakiś
    > głębszy sens, oraz, że ja i klienci jesteśmi ignorantami i dziadami bo
    > kupujemy zdjęcia za grosze i śmiemy mieć pretensje, a zdjęcia które nam
    > się podobają, podobają nam się dlatego, że mają ucięte 1cm włosów u góry

    http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/000-IS.jpg

    Zajęło mi to mniej niż 1m - w dobrej rozdzielczości połączenie tych
    zdjęć zajmie nie więcej czasu.

    Zawsze możesz napisać do autora i zapytać, czy ma z głową.

    Co do kadrowania zdjęć w taki a nie inny sposób o ile byś napisał na
    grupie grafika, DTP,... bądź innej to może bym inaczej reagował tutaj
    jednak piszesz do ludzi, którzy tak kadrują i nie wynika to bo mi się
    tak ucięło ale wg. autora tak jest korzystniej dla zdjęcia.
    Jeżeli uwagę ma zwrócić twarz, oczy to korzystne jest ciasne kadrowanie.
    Choćby ze względu na to, że ogląda się miniatury i przy takim
    wyświetlaniu łatwiej zainteresować potencjalnego kupującego - o czym się
    przekonałeś bo twój klient wybrał właśnie takie zdjęcie. Choć jestem
    przekonany, że pośród kilku milionów zdjęć znalazło by się inne z całą
    głową i podobną sytuacją mimiką ale niestety pewnie przejdzie nie
    zauważone.

    Ale co ja będę ci tłumaczył ty wiesz najlepiej jakie zdjęcia powinni
    robić fotograficy by się sprzedawały. Choć dziwne, że mimo uciętej głowy
    te zdjęcia sprzedawały się w ogromnych ilościach czyżby pozostali
    narzekali na brak włosów.

    Napisz do aprowerów ze Stocków by odrzucali zdjęcia bez kompletnej głowy.

    Ariusz