  • Data: 2012-07-12 15:27:38
    Temat: Re: do stockowców
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-12 14:39, de Fresz pisze:

    > Brednie. Przy maksymalnych rozdzielczościach zajmie to znacznie więcej
    > czasu. Już nie wspominając o drobiazgu, że zacznie być widoczna wyraźna
    > różnica pomiędzy rozdzielczością zdjęć (pani z ciężarkami ma znacznie
    > mniejszą głowe w stosunku do całości kadru). Wie o tym każdy, kto coś
    > takiego robił, Ty jak widać lubisz opowiadać o czymć, o czym nie masz
    > najmniejszego pojęcia.

    Chodz widziałem, że udzielasz się na grupach i DTP, i GRAFIKA to akurat
    tutaj ty się wykazałeś niewiedzą - jest coś takiego jak interpolacja,
    zdjęcia możesz ściągnąć w różnej rozdzielczości.
    Straszni mi się podoba twoje częto powtarzane zdanie: "Ty jak widać
    lubisz opowiadać o czymć, o czym nie masz najmniejszego pojęcia"

    Nie wiem czy próbujesz w ten sposób bardziej się dowartościować - ty
    pozjadałeś wszystkie rozumy. Wszystko wiesz???

    Akurat wielokrotnie robiłem takie zabiegi, łączyłem zdjęcia różnej
    rozdzielczości i o ile analizy nie przeprowadzi dobry specjalista to
    nikt się nie kapnie czy zdjęcie było składane z dwóch.

    > I ten autor najczęściej nie ma najbledszego nawet pojęcia jak jego
    > zdjęcia są później wykorzystywane. Co udowadniasz tu każdą wypowiedzią.

    I nie musi mieć pojęcia - za to ma pojęcie, że z przyciętą głową
    sprzedało mu się w kilku tys. a z całą niecały tys. Dla niego jest to
    argument by jednak ucinać głowę.

    > Kadr w 95% przypadków i tak będzie inny niż na oryginalnej focie, więc
    > cały wywód jest bezsensowny.

    A co ty chcesz udowodnić - kupisz zdjęcie masz prawo je przekadrować
    może zrobisz to bardziej korzystnie niż autor zdjęcia ale może nie
    koniecznie. Autor daje taki kadr jaki jemu się wydaje najbardziej
    korzystny dla tego zdjęcia. Nie wiem z czym tu dyskutować - zdjęcia
    stockowe można zaliczyć również do zdjęć artystycznych. Już dawno minęła
    epoka zdjęć białe tło i cały obiekt płasko oświetlony.
    Zdjęć jest kilka milionów więc każdy coś z pewnością znajdzie.
    A czasem trzeba dorobić troszkę włosów lub kawałek palca.

    > Kolejna bzdura. Kupującego interesuje to, jak dane zdjęcie wpasuje się w
    > jego projekt, najbardziej miszczowskie zdjęcie poziome nie nada się,
    > jeśli akurat potrzebny jest takie do użycia w pionie.

    No to co ci stoi na przeszkodzie byś pobrał kilkaset zdjęć wkomponował
    je w swój projekt i pokazał klientowi.

    Jeżeli dajesz klientowi oglądać stocki by sobie sam wybrał zdjęcie to
    wybiera te, które mu się podoba, a podoba mu się to z przyciętą głową.
    A co do pion poziom no to widzę, że faktycznie masz małe doświadczenia
    ja wielokrotnie dostaję do podmiany zdjęcie i np. klient w gotowym
    projekcie chce wymienić pion na poziom lub odwrotnie. I albo uda mi się
    przekonać klienta, że to zły pomysł albo przekadrować zdjęcie, albo
    projekt robię od nowa.

    W ogóle co za pomysł dawać klientowi zdjęcia do wyboru ze stocków -
    wybieram kilak wkładam w projekt i pokazuję klientowi. Jak mu się nie
    podobają to szukam nowych.

    > Fakt, kupujący nie powinien mieć w tym temacie żadnego zdania, Pan
    > Fotograf wie najlepiej czego oni potrzebują, nawet jeśli później tych
    > projektów na oczy nie ogląda. Weeeeź.

    Ale przecież nie musisz używać tych zdjęć w swoich projektach. Naprawdę
    wśród takiej ilości zdjęć nic innego nie znalazłeś? Jeżeli jednak nie no
    to proponuję zostań fotografem - to całkiem proste.

    > Są różne zastosowania, w tym takie, gdzie obcięta głowa nie przeszkadza.
    > Gdyby zdjęcie miało nie obciętą, szanse na jego zakup wyraźnie by się
    > zwiększyły. Naprawdę masz problem, żeby to przyswoić?

    Proponuję abyś zaczął sprzedawać zdjęcia. Jak zaczynałem swoją przygodę
    ze stockami też mi się wydawało zdjęcia na białym i najlepiej całe
    postacie - ale jakoś nie szły albo szły słabo. A najlepiej sprzedawały
    się gotowe kompozycje. Myślisz, że ludzie robiący zdjęcia po analizie
    swojej sprzedaży nie zaczęli by robić całych głów gdyby im takie zdjęcia
    się lepiej sprzedawały.

    > Oni mają to z grubsza gdzieś, czy te konkretne zdjęcia się sprzedadzą,
    > czy nie.

    Może nie mają gdzieś czy zdjęcia się sprzedadzą - sam miałem przygodę
    jako aprower na stockxpert niestety jak wykupiło go IS to straciłem
    robotę. Ale z pewnością ciebie z takim pytanie by olali.

    Za to możesz pisać do autorów kiedyś potrzebowałem zdjęcia z parasolką
    znalazłem takie zdjęcie niestety parasolka ucięta - napisałem do autora
    przysłał mi kilka zdjęć i to za free.

    Robisz z igły widły i jeszcze próbujesz udowodnić nie wiadomo co.
    Czy to, że całe głowy będą się sprzedawać lepiej,
    czy to, że nie umiesz dorobić włosów z innego zdjęcia,
    czy może to, że jesteś leniem i nie chce ci się szukać zdjęcia
    odpowiedniego,

    Sam nie wiem co chcesz udowodnić, no może poza własną frustracją

    Ariusz