    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czytanie karty sd
    Date: Fri, 29 Dec 2017 00:05:14 +0100

    On Thu, 28 Dec 2017 22:55:05 +0100, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Będę ją chyba jednak musiał złożyć z 4 szt. 25LC1024 lub coś
    > takiego.

    Użycie serial flash zamiast sd ma swoje wady i zalety. Zaletą jest
    prostota obsługi, wadą brak kontrolera wear levelingu, przynajmniej w
    większości spi flash (z kontrolerem wl flash spi robi tylko chyba
    lattice). No chyba, że wl zaimplementujesz sam w mcu.

    > Trochę dziwne są te karty SD, nawet nie jestem pewien czy mogą byś
    > na jednej
    > magistrali z pamięcią SPI albo z innymi, skoro inicjalizacja polega
    > na
    > wysylaniu sygnału zegarowego przy NIEAKTYWNYM sygnale CS.

    To nic, specyfikacja sd zwraca uwagę, że wysokie cs nie ustawia od
    razu SDO karty w stan wysokiej imp. jak większość urządzeń spi by
    uwolnić magistralę. Karta zrobi to dopiero po przesłaniu do niej
    ekstra jednego bajtu po ustawieniu cs na 1.
    Mimo to daje się sprawnie spiąć kilka urządzeń spi wraz z kartą.

    --
    Marek