  • Data: 2017-12-29 13:28:49
    Temat: Re: czytanie karty sd
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:

    > Użycie serial flash zamiast sd ma swoje wady i zalety. Zaletą jest
    > prostota obsługi, wadą brak kontrolera wear levelingu, przynajmniej w
    > większości spi flash (z kontrolerem wl flash spi robi tylko chyba
    > lattice). No chyba, że wl zaimplementujesz sam w mcu.

    > To nic, specyfikacja sd zwraca uwagę, że wysokie cs nie ustawia od
    > razu SDO karty w stan wysokiej imp. jak większość urządzeń spi by
    > uwolnić magistralę. Karta zrobi to dopiero po przesłaniu do niej
    > ekstra jednego bajtu po ustawieniu cs na 1.
    > Mimo to daje się sprawnie spiąć kilka urządzeń spi wraz z kartą.

    Dzięki za wskazówki

    Pomału ogarniam; może coś z tego będzie.:)
    Rozmiar bloku daje się zmienić na np. 16 bajtów.
    Muszę jednak sprawdzić czy daje się ten rozmiar dość szybko zmieniać na 512
    i z powrotem na 16.
    No i muszę to sprawdzić na kilku różnych kartach, na razie testuję SanDisk
    2GB (SD)

    --
    jp

    www.flowservice.pl