  • Data: 2010-08-09 23:31:01
    Temat: Re: czy limit 100MB wystarczy?
    Od: Edwin Wierszelis <n...@n...to.go> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-13, gosmo <t...@m...pl> wrote:

    > A dlaczego nie powie? Wystarczy, że wyśle: "Accept-encoding: gzip" i serwer
    > będzie kompresował transmisje.

    O ile jest skonfigurowany na korzystanie z tego zadania.

    Opera Mini korzysta z zewnetrznego serwera do renderowania stron. De facto
    przegladarka znajduje sie na tym serwerze, a do telefoniku jest przesylany
    tylko lekkostrawny "wyciag", zawierajacy tekst i obrazki (o obnizonej
    rozdzielczosci), dostosowany do wielkosci wyswietlacza itp. Opera Mini
    obniza ilosc przeslanych danych dziesiatki razy, zdecydowanie bardziej niz
    daloby sie droga kompresji normalnej tresci. Wada tego rozwiazania jest
    taka, ze jestes od tego serwera zalezny (moze kiedys przestac dzialac),
    powierzasz mu swoje hasla i historie odwiedzin. Czesc funkcji stron nie
    zawsze dziala.

    Istnieje jeszcze bardziej oszczedny sposob, ale graniczacy juz z perwersja.
    Stawiasz w Internecie wlasny serwerek z zainstalowana przegladarka pracujaca
    w trybie tekstowym (links, lynx itp.) i laczysz sie z nim aplikacja
    terminalowa (PuTTY albo MIDPssh). Zastosowania to ma ograniczone, ale
    oszczednosc jest nie do przebicia. Ja tak kiedys przez dwie godziny czytalem
    polska prase siedzac za granica (w roamingu GPRS) i ta sesja kosztowala mnie
    bodaj 6 PLN.

    --
    Pozdrawiam, EdWin
    edwart at ruda kropka kropka kropka net