-
Data: 2013-09-12 06:03:28
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Refleksyjny wrote:
> W dniu 2013-09-11 19:32, Andrzej Lawa pisze:
>
>> Zasada działania na to nie pozwala. Przynajmniej nie bez wysokich
>> kosztów dodatkowych (np. podtrzymywania temperatury kotła podczas
>> postoju).
>
> To akurat można unowocześnić, kocioł może być częściowo termosem i
> trzymać dłuuugo uzyskane ciepło. Temperaturę pary roboczej można
> obniżyć uszczelniając układ i wprowadzając zamiast czystej wody jakąś
> inną ciecz parującą - jaką tego nie wiem. Gdyby jakikolwiek poważny
> koncern samochodowy dysponujący zapleczem konstruktorskim,
> warsztatami i dużymi pieniędzmi się zabrał za opracowanie
> nowoczesnego napędu parowego to byśmy się przekonali jakie cudeńka
> napędowe mogą powstać. Podejrzewam, że projekty silników parowych wysokiej
> wydajności w
> szufladach mają od dawna, zapewne też prototypy, ale nie widzą
> ekonomicznego uzasadnienia wprowadzania. Chociaż spotkałem się z
> kilkoma opiniami, że silniki parowe mogą być jednak przyszłością
> motoryzacji. (Na zasadzie turbin pod ciśnieniem.) Jeżeli pożyjemy,
> to zobaczymy :)
Idiotyzmem jest wprowadzenie pośredniego nośnika energii, każde
przekazywanie energii jest związane z dodatkowymi stratami, w silniku
spaliowym spalamy paliwo i bezpośrednio z niego uzyskujmey energię
mechaniczną + część energii spalin odzyskujemy w turbinie któa spręża
powietrze i podnosci sprawność silnika spalinowego.
W silniku parowym najpierw musisz zagotować wodę do wysokiego ciśnienia a
potem tę energię odzyskać w silniku parowym jesli sprawność miałaby być
sensowna to w turbinie parowej, tylko że wtedy pojawia sie pytanie dlaczego
pierniczyć sie z pośrenikiem jak można spalać paliwo bezpośrednio w
turbinie.
Turbiny gazowe sotosowane powszechnie w napędzie np helikopterów czy
wysokowydajnych dużych agregatów prądotwórczych są najbardziej sprawnymi
silnikami spalinowymi.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
- 12.09.13 13:45 bma
- 12.09.13 13:46 Jan Koval
- 12.09.13 13:55 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 13:55 Jan Koval
- 12.09.13 13:58 Jan Koval
- 12.09.13 14:05 Jan Koval
- 12.09.13 14:18 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=