eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 06:03:28
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Refleksyjny wrote:
    > W dniu 2013-09-11 19:32, Andrzej Lawa pisze:
    >
    >> Zasada działania na to nie pozwala. Przynajmniej nie bez wysokich
    >> kosztów dodatkowych (np. podtrzymywania temperatury kotła podczas
    >> postoju).
    >
    > To akurat można unowocześnić, kocioł może być częściowo termosem i
    > trzymać dłuuugo uzyskane ciepło. Temperaturę pary roboczej można
    > obniżyć uszczelniając układ i wprowadzając zamiast czystej wody jakąś
    > inną ciecz parującą - jaką tego nie wiem. Gdyby jakikolwiek poważny
    > koncern samochodowy dysponujący zapleczem konstruktorskim,
    > warsztatami i dużymi pieniędzmi się zabrał za opracowanie
    > nowoczesnego napędu parowego to byśmy się przekonali jakie cudeńka
    > napędowe mogą powstać. Podejrzewam, że projekty silników parowych wysokiej
    > wydajności w
    > szufladach mają od dawna, zapewne też prototypy, ale nie widzą
    > ekonomicznego uzasadnienia wprowadzania. Chociaż spotkałem się z
    > kilkoma opiniami, że silniki parowe mogą być jednak przyszłością
    > motoryzacji. (Na zasadzie turbin pod ciśnieniem.) Jeżeli pożyjemy,
    > to zobaczymy :)

    Idiotyzmem jest wprowadzenie pośredniego nośnika energii, każde
    przekazywanie energii jest związane z dodatkowymi stratami, w silniku
    spaliowym spalamy paliwo i bezpośrednio z niego uzyskujmey energię
    mechaniczną + część energii spalin odzyskujemy w turbinie któa spręża
    powietrze i podnosci sprawność silnika spalinowego.

    W silniku parowym najpierw musisz zagotować wodę do wysokiego ciśnienia a
    potem tę energię odzyskać w silniku parowym jesli sprawność miałaby być
    sensowna to w turbinie parowej, tylko że wtedy pojawia sie pytanie dlaczego
    pierniczyć sie z pośrenikiem jak można spalać paliwo bezpośrednio w
    turbinie.

    Turbiny gazowe sotosowane powszechnie w napędzie np helikopterów czy
    wysokowydajnych dużych agregatów prądotwórczych są najbardziej sprawnymi
    silnikami spalinowymi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: