-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 23:42:47 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 36
Message-ID: <l0qo4j$dag$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
<8...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378935763 13648 62.21.16.59 (11 Sep 2013 21:42:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 21:42:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <8...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504143
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-11 22:57, k...@g...com pisze:
>
> Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.
No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
silnika Doble'a:
http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
>
E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual